Metode de activizare a elevilor in lectia de matematica la clasele I-IV - Patrichi Ana-Raluca

Metode de activizare a elevilor in lectia de matematica la clasele I-IV - Patrichi Ana-Raluca

Editura
An publicare
2012
Nr. Pagini
119
ISBN
9786065833357

Descriere

In schimbarea tumultuoasa prin care societatea trece, elevii nostri au nevoie de capacitatea de a selecta informatiile si de a alege ce este si ce nu este esential pentru interesele Ior. Ei trebuie sa inteleaga legatura dintre informatii, sa le descopere sensul si sa le respinga pe cele nesemnifictive. Un important obiectiv de tip formativ urmarit in evolutia copiilor il constituie dezvoltarea gandirii critice si se realizeaza prin folosirea in mod special a unor strategii de invatare activ-participative. Aceste strategii reprezinta un nivel superior in ierarhia strategiilor didactice, dar nu trebuie separate de cele traditionale. Pentru dezvoltarea gandirii critice a elevilor, invatatorul trebuie sa asigure un demers didactic adecvat invatarii active .si interactive folosind metode, procedee si tehnici de invatare eficiente. Prin metodele activ- participative"intelegem acele situatii sau metode active propriu-zise in care elevii sunt scosi din ipostaza de obiect al formarii si sunt transformati in subiecti activi, coparticipanti la propria lor formare. Sunt considerate activ - participative toate acele metode care ajuta la mobilizarea energiilor elevului, concentrarea atentiei, urmarirea cu interes si curiozitate a lectiei, care le stimuleaza imaginatia,int.elegerea, puterea de anticipare, memoria, etc. Fragment: " Consider ca este necesar sa acordam jocului didactic matematic un spatiu larg in ansamblul metodelor activ paticipative destinate inva arii scolare din urmatoarele considerente: 1) Jocul didactic este calea spre aparitia motivatiei intriseci in invatarea pentru ca. : - Angajeaza afectiv si atitudinal - Stirnuleaza interesul cognitiv al scolarului mic; Mobilizeaza resursele psihice ale copiilor; - Asigura participarea creatoare a rezolvarea sareinii didactice. 2) Jocul didactic este un mijloc eficient de activizare a intregii clase prin continutul sau si modul de desfasurare pentru ca: - Dezvolta spiritul de intrajutorare, de echipa; - Forrneaza, consol.ideaza si dezvolta deprinderi de munca organizata; - Stimuleaza puterea de investigatie si cointeresare eontinua (prin elemente de joc); - Sunt valorizate elementele pozitive ale fiecarui elev Valorificarea jocurilor didactice matematice la maximum, in forma individuala sau de grup trebttie sa se realizeze in. fun.etie de particularitatile de varsta si individuale ale scolarilor mici. Exemplu: In cadrul jocul.ui matematic :Rezolva am utilizat metoda grupurilor interdependente Jisa.w (mozaic) ca pe o practica a invatarii — unu.1 d.e la altul — la tema Ordinea operatiilor cu numere naturale. Tema a fost impartita in sub — teme, de tipul: 1. ordinea efectuarii operatiilor de adunare, scadere si inmultire; 2. ordinea efectuarii. operatiilor de adunare, scadere si impartire; 3. ordinea efectuarii celor patru operatii; 4. ordinea efectuarii operatiilor cand sunt d.ate si paranteze. Fiecare sub — tema am transformat-o in sarcina didactica. Elevii lucreaza in echipe intr-o maniera structurata si interactiva. "

Pe aceeași temă