Metode Si Tehnici De Evaluare Utilizate In Lectiile De Matematica In Ciclul Primar - Craita-Adina
Descriere
Invatamantul matematic are ca rezultat formarea unor deprinderi si capacitati necesare invatarii matematicii si care devin utile in activitatea practica a omului. Astfel se invata o serie de atitudini: a gandi personal si activ, a folosi analogii, a analiza problema, a o descompune in probleme mai simple. Rezolvand exercitii si probleme, procesele psihice de cunoastere ale elevului, cu precadere gandirea, sunt stimulate la o activitate sustinuta. Pe masura ce are loc dezvoltarea psihica prin contributia studiului matematicii, aceasta dezvoltare asigura la randul ei o capacitate mai mare a elevului pentru insusirea constienta a notiunilor matematice. De aici a izvorat dorinta de a-i pregati pe elevi, de a cerceta cele mai eficiente modalitati de antrenare in propria lor formare, urmarind stimularea puterii de deductie, convinsa fiind ca flexibilitatea gandirii trebuie formata prin exercitii, rezolvari si compuneri de probleme pe cai cat mai variate. Tratand diferentiat si individualizat elevul si activizandu-l permanent in cadrul procesului de invatare, reusim sa-i mobilizam energiile creatoare, sa-i concentram atentia, sa-i starnim curiozitatea, sa-i castigam adeziunea logica si afectiva, sa-si puna in joc imaginatia, intelegerea si memoria, puterea de anticipare. In activitatea la catedra am cautat sa creez situatii favorabile invatarii fiecarui elev in parte. Lucrarea doreste sa demonstreze ca utilizarea diverselor metode si tehnici de evaluare in cadrul orei de matematica este o cerinta fundamentala in dezvoltarea operatiilor gandirii elevilor, cale ce duce la cresterea randamentului scolar. In studiul acestei teme am pornit de la ipoteza generala ca o invatare formativa si o evaluare sistematica si continua, realizata pe baza unor criterii precise de masurare si apreciere, influenteaza pozitiv cresterea nivelului de pregatire al elevului la matematica. Am tinut cont de faptul ca informatiile pe care evaluarea le ofera sunt importante si necesare in adoptarea unor masuri ameliorative de prevenire a insuccesului la invatatura. Metodele si tehnicile de evaluare folosite in functie de obiectivele prevazute in programele scolare si integrate in lectii pot contribui la realizarea conexiunii inverse, la implicarea elevului in actul invatarii si la rezultate pozitive in plan formativ.