Dezvoltarea creativitatii micilor scolari prin rezolvare si compunere de probleme matematice - Axinia Carmen Vasilica

Dezvoltarea creativitatii micilor scolari prin rezolvare si compunere de probleme matematice - Axinia Carmen Vasilica

Editura
An publicare
2016
Nr. Pagini
74
ISBN
9786065836082

Descriere

Educatia prin si pentru creativitate se contureaza ca o cale de urmat spre atingerea mai multor obiective. Copilul porneste pe acest drum al initierii prin creativitate, invata descopere lumea in mod creativ. Formarea prin creativitate este un drum al schimbarii. Noul Curriculum National, care aduce noutati in domeniul invatamantului primar forma, continut, metode, are unele obiective care vizeaza aceasta tema, ce poate fi conturata astfel: • descoperirea si dezvoltarea potentialului creativ - inventiv; • dezinhibare, deblocarea acestui potential individual si de grup; • crearea unui climat generator de efecte psihoterapeutice; • transferul abilitatilor creative in procesul instructiv - educativ; • insusirea artei de a te pune in valoare; • educarea gandului bun. Se impune astazi, mai mult ca oricand, educarea pentru viitor, pentru ca si viitorul poate fi invatat la fel ca matematica si fizica. Educatia adoptata in mod traditional si care s-a bucurat de succes pana acum a intrat intr-un impas care face necesara o fundamentala schimbare de fond. Un alt tip de educatie este impus de cerintele unei lumi in continua expansiune. Scopul declarat al educatiei pentru viitor este „supravietuirea omenirii", o supravietuire pe tetinen lung bazata pe o invatare care sa aiba ca piatra de temelie creativitatea. Fragment: "Creativitate prin joc matematic Creativitatea ca structura definitorie de personalitate, are din punct de vedere evolutiv un caracter procesual suspus influentelor de mediu. Formele organizate de instructie si educatie isi aduc in mod diferentiat aportul in dezvoltarea potentialului creativ al individului in functie de continutul de tipurile de metode utilizate. de pregatirea si gradul de angajare al cadrelor didactice participante la activitatile educative. La nivelul claselor I-IV, in structura metodelor active isi gaseste cu maxima eficienta locul. jocul didactic, ca o punte de legatura intre ,joc ca tip de activitate si invatare", el fiind cel care solicita integral gandirea si personalitatea copilului. Jocul didactic are un continut si o structura bine organizate subordonate particularitatilor de varsta si sarcinii didactice, se desfasoara dupa anumite reguli si la momentul ales de invatator sub directa lui supraveghere, rolul important avandu-l latura instructiva, elementele distractive nefiind decat mediatori ai structurii si capacitatilor creatoare. in special jocurile didactice sunt destinate spre a deservi procesul instructiv educativ, are continut diferentiat pe obiecte si capitole, iar prin sarcina data elevii sunt pusi in situatia sa elaboreze diverse solutii de rezolvare potrivit capacitatilor lor intelectuale, accentul fiind pus nu pe rezultatul final ci pe modul de obtinere al lui, pe posibilitatea de stimulare a capacitatilor intelectuale si afectiv emotionale implicate in desfasurarea lor, Considerarea jocului didactic ca metoda de dezvoltare a creativitatii se argumenteaza prin capacitatile de antrenare in joc a factorilor intelectuali evidentiati in cercetarile pedagogice. Rolul important in educarea si dezvoltarea il are invatatorul, prin modul cum realizeaza ultima veriga a jocului didactic si anume aprecierea, interpretarea efectuata cu participarea clasei a rezultatelor elevilor. "

Pe aceeași temă