Jocul didactic - Floarea Stan
Descriere
Varsta prescolara este considerata ca perioada in care se modeleaza capacitatile intelectuale, practice si calitatile morale ale copilului. Am observat ca forma de joc antreneaza, mai bine ca oricare tip de activitate, copilul in stimularea si exersarea vorbirii in directia propusa, fara ca el sa constientizeze acest efort, deoarece introducandu-se elemente distractive, care produc copiilor bucurie, activitatea desfasurata evolueaza intr-o atmosfera calda, plina de veselie, copilul participa afectiv la sarcina pe care i-o impune jocul, favorizand insusirea sau fixarea cu usurinta a cunostintelor, a deprinderilor. Lucrarea aceasta isi propune sa valorifice experienta didactica personala, tinzand spre o mai larga cuprindere, spre o mai atenta selectie a optiunilor pedagogice, urmarind cu prioritate educatia cognitiva si de limbaj, intelectuala, estetica si etica a prescolarului. (Autoarea)
Fragment din volum: „„Cu ce sunet incepe cuvantul?"
Obiective: - familiarizarea cu unele sunete; - formarea deprinderii de a pronunta corect cuvintele care se deosebesc prin sunetul de la inceputul cuvantului; - activizarea vocabularului; - dezvoltarea auzului fonematic, a rapiditatii in gandire; - dezvoltarea spiritului de observatie. Sarcina didactica: - pronuntarea corecta a sunetelor „s" si „ș", ca si a cuvintelor care incep cu aceste sunete; - diferentierea cuvintelor; - recunoasterea dintr-un grup de obiecte a acelora ale caror denumire incepe cu sunetul „s" sau „ș". Regulile jocului: - Raspunsurile copiilor se dau dupa indicatiile educatoarei. - Raspunde mai intai copilul care se anunta mai repede. - Se iau in consideratie, in intrecere raspunsurile corecte, care nu s-au mai spus. Elemente de joc: Intrecerea intre copii, aplauze intre raspunsurile corecte, aruncarea mingii de la educatoare la copil. Desfasurarea activitatii: Copiii vor fi anuntati ca vor juca un joc cu cuvinte, care copil stie mai multe cuvinte care incep cu sunetul „s" sau „ș". Educatoarea pronunta cuvantul „sau". Se repeta acest cuvant de catre copii, spunandu-li-se ca incepe cu sunetul „s". Se solicita copiii sa gandeasca cuvinte care incep cu sunetul „s". Se pronunta apoi cuvantul „șarpe" si se explica copiilor ca acest cuvant incepe cu sunetul „ș". Apoi se cere copiilor sa gaseasca cuvinte care incep cu sunetul „ș". Toate raspunsurile corecte sunt apreciate si notate cu o steluta. Castigatorul este acela care aduna mai multe stelute. Varianta a II-a Educatoarea pronunta cuvantul ,steag". Dupa ce acest cuvant a fost pronuntat de catre toti copii, se arunca mingea unui copil, care are ca sarcina de a raspunde solicitarii cu un cuvant care incepe cu sunetul „s". Conducatorul jocului este copilul cu raspunsurile cele mai multe. Jocul se poate complica in continuare prin clasificarea cuvintelor care incep cu sunetul „s" sau „ș" (nume de persoane, imbracaminte, mobila, alimente, animale, etc.)."
Comandă Cartea
Pe aceeași temă
Floarea Stan
Anca Ileana Dumitrescu,Anișoara Gheorghe,Camelia Sanda Popa,Floarea Stancu,Claudia Vasilica Voiculescu,Dumitru Ion Voiculescu