Jocul didactic in invatamantul primar. Editia a II-a revizuita si adaugita - Romanescu Camelia

Jocul didactic in invatamantul primar. Editia a II-a revizuita si adaugita - Romanescu Camelia

Editura
An publicare
2017
Nr. Pagini
115
ISBN
9786065837225

Descriere

Jocul didactic in invatamantul primar Editia a II-a revizuita si adaugita Cuprins: Capitolul I. Consideratii generale I.1. Conceptul de joc, caracteristici, clasificari I.2. Teorii despre joc I.3. Relatia dintre joc si invatare Capitolul II. Jocul didactic  in invatamantul primar II.1. Profilul psihologic al varstei scolare mici II.2. Necesitatea folosirii jocului didactic in invatare la scolarul mic II.3. Functiile jocului didactic II.4. Componentele jocului didactic Capitolul III.  Importanta jocului didactic in orele de matematica III.1. « Invatam  jucandu-ne la matematica » III.2. Rolul invatatorului in pregatirea, conducerea si indrumarea jocului didactic III.3. Strategii de realizare a jocului didactic    Capitolul IV.  Rolul jocului didactic in dezvoltarea creativitatii elevului  IV.1. Jocul didactic si metodele activ- participative  IV.2. Jocuri didactice utilizate in orele de matematica Concluzii Bibliografie In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale. Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta. Eficienta jocului depinde de cele mai multe ori de felul in care invatatorul stie sa asigure o concordanta intre tema jocului si materialul didactic existent, de felul in care stie sa foloseasca cuvantul ca mijloc de indrumare a elevilor prin intrebari, raspunsuri, indicatii, explicatii, aprecieri. Ambianta de comunicare confera jocului o motivatie sociala suplimentara. Relatiile de grup intervin ca un factor organizatoric care exercita o influenta coercitiva, disciplinatoare asupra activitatii fiecarui copil. In joc, copilul invata sa se supuna cerintelor, regulilor impuse de colectiv. - Autoarea

Pe aceeași temă

Camelia Romanescu