Metode si procedee de optimizare a lectiei de matematica in invatamantul primar - Morarasu Laura Monica
Descriere
In contextul preocuparii pentru modernizarea invatamantului, pentru racordarea lui la cerintele epocii contemporane, cele destinate calitatii invatamantului matematic ocupa un rol prioritar. Fundamentul culturii moderne il constituie matematica, caci, indiferent de domeniul in care activeaza omul modern trebuie sa posede o buna pregatire matematica pentru a solutiona multiplele si variantele probleme ale vietii. In invatamantul matematic modern, un pas important il constituie formarea convingerii la elevi, ca aceasta disciplina este una a realitatii ca ea are aplicabilitate practica directa sau imediata. Datorita gradului sau de abstractizare, elevii au tendinta sa considere ca matematica nu are nimic comun cu realitatea, ci constituie o lume a abstractiunilor greu accesibile, daca nu si inutile. Pentru acesta este necesar ca scoala, factor activ al progresului, sa utilizeze in desfasurarea procesului de invatamant cele mai eficiente cai, cele mai eficiente variante, metode, tehnici si procedee didactice. Cadrul didactic este cel care trebuie sa insufle elevilor ca matematica este o sinteza a unui complex de calitati intelectule, morale si etice. Atunci elevii vor simti placerea de a se angaja in competitia intelectuala la orele de matematica, cu aceeasi bucurie cu care se intrec in jocurile sportive. Formarea unor deprinderi de invatare prin cercetare-descoperire si efort intelectual propriu, cu cat sunt fixate si consolidate mai de timpuriu cu atat au un efect formativ mai eficient materializat in dezvoltarea capacitatilor intelectuale superioare si a aptitudinilor actului creator. (Autoarea)