Rolul jocurilor logico-matematice in dezvoltarea capacitatilor intelectuale la copii de varsta prescolara - Frintu Eugenia

Rolul jocurilor logico-matematice in dezvoltarea capacitatilor intelectuale la copii de varsta prescolara - Frintu Eugenia

Editura
An publicare
2010
Nr. Pagini
106
ISBN
9786065831285

Descriere

     "Scopul lucrarii este acela de a pune in evidenta modalitatile folosite la grupa in desfasurarea cu succes a jocurilor logico-matematice si a activitatilor matematice in general, in vederea insusirii cunostiintelor matematice. [...] In cercetarea pe care am efectuat-o am urmarit gasirea unor solutii noi, folosirea unor metode si procedee de lucru moderne, care sa asigure pregatirea complexa la nivelul grupei, dar si la integrarea cat mai usoara la activitatea specifica ciclului primar.
    Lucrarea este structurata in 5 capitole:
  - Cap. I. contine o serie de notiuni generale specifice jocurilor matematice;
  - Cap. II. este dedicat unor aspecte ce fundamenteaza continutul lucrarii;
  - Cap. III.  prezinta noutatile invatamantului prescolar din Romania;
  - Cap. IV. cuprinde aspecte privitoare la dezvoltarea capacitatilor intelectuale prin jocurile matematice;
  - Cap. V. propune o serie de strategii si mijloace practice prin care se dezvolta procesele intelectuale in cadrul activitatilor matematice. Totodata acest capitol cuprinde si anexele (fise de jocuri si proiecte didactice) care completeaza continutul lucrarii

     Fragment din volum:      “Jocurile logice acopera o arie foarte larga de activitati cu continut foarte variat. Ele pot fi esalonate astfel incat sa corespunda grupelor de varsta si sa fie in acelasi timp adaptabile, atat pentru o prezentare liniara, cat si pentru una concentrica, alcatuind un sistem inchegat.     Clasificarea lor in 8 tipuri distincte nu presupune parcurgerea obligatorie a intregii game de jocuri de un anumit tip pentru a se trece la celalalt. Daca educatoarea considera necesar, poate inlocui diversele variante ale unui joc, poate inlocui unii termeni cu altii mai familiari copiilor, in scopul evidentierii specificului local, al preocuparilor varstei, pentru a le face cat mai acceptabile.      Educatoarea trebuie sa stapaneasca bine notiunile teoretice cu care lucreaza, spre a-i conduce constient si cu competenta pe copii pe drumul primilor pasi in matematica. Ea trebuie cunoasca bine scopul si metodologia specifica tuturor tipurilor de jocuri si a tuturor variantelor acestora:     I. Jocurile libere, de constructie (pregatitoare) se practica de fiecare grupa la inceputul anului scolar, in cadrul activitatilor la libera alegere. Scopul lor este de a-i familiariza pe copii ca componenta trusei si cu determinarea atributelor pieselor. La grupa mica, inainte de a prezenta copiilor trusa am initiat activitati destinate domeniului jucarii, obiecte de uz personal, obiecte de mobilier, animale, fructe.     Atat in cadrul activitatilor de cunoastere a mediului inconjurator cat si in cadrul primelor activitati cu continut matematic, am considerat necesar ca micii prescolari sa fie ajutati sa-si sistematizeze observatiile in sensul de a distinge marimea, culoarea, forma obiectelor, pozitiile lor spatiale relative. Senzatiile si perceptiile formate acum au constituit temelia primelor lor reprezentari concrete. Reprezentarile primelor lor obiecte observate vor predomina inca multa vreme si de aceea am urmarit permanent ca ele sa fie clare si concrete."

Pe aceeași temă