Imbinarea metodelor moderne cu cele traditionale in invatamantul primar - Romanescu Camelia
Descriere
Imbinarea metodelor moderne cu cele traditionale in invatamantul primar CUPRINS ARGUMENT CAPITOLUL 1-EVALUAREA-COMPONENTA A PROCESULUI DE INVATAMANT 1.1. Conceptul de evaluare didactica 1.2. Functiile si operatiile evaluarii 1.3. Formele evaluarii: initiala, formativa, sumativa 1.4. Tipuri de rezultate scolare supuse evaluarii CAPITOLUL 2 - METODE TRADITIONALE SI ALTERNATIVE DE EVALUARE A REZULTATELOR SCOLARE 2.1. Precizari terminologice 2.2. Metode traditionale de evaluare 2.3. Metode alternative de evaluare 2.4. Strategii de evaluare in conditiile invatamantului simultan CAPITOLUL 3 -CERCETARE APLICATIVA PRIVIND IMBINAREA METODELOR TRADITIONALE CU CELE ALTERNATIVE 3.1 Obiectivele cercetarii si ipoteya de lucru 3.2 Metodologia cercetarii 3.3 Imbinarea metodelor traditionale si alternative de evaluare in cadrul evaluarii initiale, formative, sumative BIBLIOGRAFIE In domeniul evaluarii educationale, metoda reprezinta un mod eficient de realizare a demersului in vederea atingerii obiectivelor de evaluare propuse. Metoda de evaluare este o cale prin care profesorul ofera elevilor posibilitatea de a demonstra nivelul de stapanire a cunostintelor, de formare a deprinderilor si a capacitatilor testate, prin utilizarea unei diversitati de instrumente adecvate scopului urmarit. Instrumentul de evaluare este parte integranta a metodei, fiind cel care concretizeaza la nivel de produs optiunea metodologica a profesorului pentru testarea performantelor elevului intr-o situatie educationala bine definita. Instrumentul devine partea operationala relationata cu sarcina de lucru, prin intermediul careia elevul demonstreaza abilitati si capacitati specifice situatiei de evaluare; este cel care pune in valoare atat obiectivele de evaluare, cat si demersul initiat pentru a atinge scopul propus. Metodologia evaluarii rezultatelor scolare cuprinde mai multe forme si metode si pot fi grupate din perspectiva unor criterii variate. Teoria si practica evaluarii discrimineaza intre metodele traditionale de evaluare si cele complementare. - Autoarea