Strategiile Invatarii Citirii La Clasa Pregatitoare Si Clasa I - Ovidiu Balan
Descriere
tudiul limbii romane are o insemnatate cu totul deosebita in formarea tineretului scolar. Este stiut faptul ca principala sarcina a ciclului primar este aceea de a-i familiariza pe elevi cu cele mai eficiente tehnici si instrumente ale activitatii intelectuale, iar cele mai importante instrumente ale activitatii intelectuale sunt cititul si scrisul. A invata pe micii scolari sa scrie si sa citeasca inseamna a-i invata cum sa invete folosindu-se de aceste instrumente de cunoastere. Am conceput aceasta lucrare, plecand de la importanta insusirii corespunzatoare a limbii romane fara de care nu poate fi conceputa evolutia intelectuala viitoare la celelalte obiecte de invatamant si continuarea, in orice faza a existentei, a procesului de invatare. Cititul, ca mijloc de exprimare, de comunicare, are o evidenta functie de cunoastere, insotind intreaga activitate de invatare. Este de necontestat faptul ca, cel putin in primele clase ale scolii, elevii care sunt buni la limba romana, in cele mai multe cazuri, sunt buni si la celelalte obiecte de invatamant, astfel inlaturandu-se insuccesele scolare la celelalte discipline. De aceea este necesara insusirea corecta a citirii inca din primele zile ale scolarizarii, invatare care presupune cunoasterea si respectarea unor reguli de baza ale citirii. Incalcarea acestor reguli este sursa greselilor.