Călătorie în Țara Literelor, Clasa I, partea I

Călătorie în Țara Literelor, Clasa I, partea I

Descriere

Calatorie in tara literelor. Alternativa de invatare integrata pentru clasa a I-a, partea 1

Prezenta lucrare propune o strategie didactica noua, de aplicare a metodei fonetice analitico-sintetice, in procesul de formare a capacitatilor de citire, scriere si comunicare orala. Aceasta strategie tine seama de faptul ca procesul de invatare concomitenta a citirii si a scrisului este unul de cea mai mare complexitate, de aceea propune invatarea cititului cu un pas inaintea scrierii, ceea ce contribuie la dozarea echilibrata a efortului depus de elevul de clasa I.

Lucrarea propune repetarea alfabetului de tipar si a semnelor grafice (continuturi insusite in clasa pregatitoare) si, ca achizitie noua, insusirea mecanismului unirii sunetelor in silabe, apoi a silabelor in cuvinte si a cuvintelor in enunturi. Practic, folosind la maximum achizitiile din clasa pregatitoare, elevii vor deprinde mecanismul citirii constiente inca din primele saptamani de scoala. Acest demers va fi facilitat de faptul ca inca nu se vor scrie literele de mana. In urmatoarele 4 unitati, se propune consolidarea citirii constiente, in paralel cu scrierea literelor de mana.

Pe aceeași temă

Anicuta Todea