Consideratii teoretice privind antrenamentul de viteza - Dantis Ionut
Descriere
Capitolul I al acestei lucrari contine teorii ale invatarii privite ca definitii, modele si tehnici de eficientizare.Capitolul II contine invatarea la scolarul mic in primul rand ca relatie de predare-invatare-evaluare si apoi in cadrul celor doua cicluri curriculare parcurse in cei patru ani de studiu.Capitolul III valorifica cu succes teoria expusa in primele doua , mai ales in I.3. Tehnici de eficientizare a invatarii, prin posibilitatile de eficientizare a procesului de invatare la scolarul mic la obiectele de baza. Aici am exemplificat strategiile didactice moderne prin scheme de lectii , cateva proiecte didactice si rezultatele muncii elevilor fiind adaugate la Anexe.Capitolul IV fiind un demers investigativ aplica cel mai bine teoria enuntata in celelalte capitole si prin planul experimental realizat puncteaza o experienta noua chiar si pentru mine si o etapa scolara importanta pentru elevi, acestia s-au aflat in perioada experimentului la finalul unui ciclu de invatamant.La Anexe 3 sunt trecute exemplele de activitati folosite la cercetare: probele initiale si finale ale experimentului la romana si matematica , chestionarele pentru cele doua obiecte de studiu la limba romana s-au testat cunostintele capitolelor Cu primavara ne jucam! si Parerea ta conteaza!, iar la matematica Fractii si Elemente intuitive de geometrie. Pentru probele la romana itemii au urmarit testarea cunostintelor atat pentru toate componentele limbii , cat si pentru literatura , formularea descriptorilor de performanta au fost astfel enuntati incat sa ofere posibilitatea tuturor copiilor pentru a obtine rezultatele dorite. La matematica probele de evaluare au coincis cu sintetizarea unor cunostinte ale unor capitole atragatoare, primele continuturi au vizat elemente absolut noi pentru elevi: fractiile, cele din categoria a doua , elementele de geometrie , studiate inca din clasa I , au avut ca noutate in clasa a IV-a notiunea de perimetrul. Itemii celor doua probe matematice s-au integrat in cele trei categorii: obiectivi, semiobiectivi, subiectivi. Cele doua chestionare aplicate grupului experimental au fost formulate pentru a-i determina pe elevi sa se cunoasca mai bine , sa-si cunoasca preferintele materiei studiate si sa aleaga tipul de metode care ii atrage cel mai mult la romana si matematica.