Copilul meu are dificultati de vorbire - Cum sa recunosti tulburarile de limbaj si cum sa le infrunti in modul cel mai potrivit

Copilul meu are dificultati de vorbire - Cum sa recunosti tulburarile de limbaj si cum sa le infrunti in modul cel mai potrivit

Descriere

Copilul meu are dificultati de vorbire. Cum sa recunosti tulburarile de limbaj si cum sa le infrunti in modul cel mai potrivit Mecanismul de invatare a limbajului, aparent simplu, este in realitate foarte sofisticat si influentat de numerosi factori: pe de o parte, dezvoltarea fizica (auditiva, vizuala, motorie, de deglutitie) si intelectuala a copilului, pe de alta parte, calitatea comunicarii, instaurata cu adulta, care va trebui sa fie capabil sa recunoasca semnalele verbale si non verbale di liniste sau de disconfort ale micutului. Aceasta carte are ca scop de a ajuta mamele si tatii sa recunoasca tulburarile de limbaj, usoare sau semnificative, care se manifesta frecvent la varsta prescolara si de a le infrunta in modul cel mai potrivit. O interventie imediata si orientata, ceruta specialistului in cauza, este fundamentala pentru a ajuta copilul sa-si imbunatateasca abilitatile de exprimare si sa construiasca in mod creativ primele sale relatii afective. Anna De Santo este un logoped cu mai bine de 30 de ani de experienta in ingrijirea copiilor cu tulburari de limbaj. Maurizio Cusani, medic, a scris multe carti despre medicina preventiva si despre sanatatea copilului. Fragment din cartea "Copilul meu are dificultati de vorbire" de Anna De Santo, Maurizio Cusani "Vorbeste, dar cum? Fiecare copil are propriul sau stil Fiecare copil este diferit si simtim si experimentam acest aspect chiar si in sanul aceleiasi familii. O multime de studii demonstreaza in unanimitate ca exista o mare variabilitate in ceea ce priveste durata de producere a limbajului si ca faza de producere a 50 de cuvinte la 2 ani este doar un aspect    orientativ al faptului ca totul evolueaza in mod corespunzator. Copilui meu poate vorbi la inceput doar folosind monosilabe izolate, care desemneaza persoane, animale si lucruri. Stilul sau este unul care prefera sa asculte silabele pe care mai apoi reuseste sa le rosteasca. Un alt copil, in schimb, prefera sa asculte mai mult ritmul si intonatia silabelor din cuvant sau din fraze si vocabularul sau va fi construit mai mult din adjective si verbe decat din substantive. Unii in schimb, prefera sa foloseasca ambele strategii, alternandu-le, dar exista si copii care asteapta sa fie siguri pe pronuntia intregului substantiv, apoi il articuleaza perfect. Aceste diferente dispar atunci cand copilul a dobandit cel putin 600 de cuvinte si indrazneste sa nu mai utilizeze aproape deloc gesturile, care incep sa dispara pe masura ce cuvantul le inlocuieste. In jurul varstei de 20 de luni, la toti copiii apar, langa cuvinte, chiar si verbe si adjective.   Influenta mediului lingvistic si socio-cultural Stilul de invatare al copilului nostru in ceea ce priveste limbajul este influentat de mediul social, cultural si lingvistic in care traieste. De exemplu, unele mame americane, care doresc sa dezvolte rapid abilitatile copilului lor, se concentreaza asupra obiectelor si i incurajea-za sa le numeasca. Prin urmare, studiile indica un numar mai mare de substantive in procesul de invatare a limbajului in cazul copiilor provenind din familii americane."

Pe aceeași temă

Maurizio Cusani

Maurizio Cusani

Maurizio Cusani,Cinzia Trenchi

Maurizio Cusani,Cinzia Trenchi

Cinzia Trenchi,Maurizio Cusani

Cinzia Trenchi, Maurizio Cusani,Maurizio Cusani,Cinzia Trenchi