Formarea si sau dezvoltarea echipelor de vanzari - Aurel Boncioaga
Descriere
Formarea si sau dezvoltarea echipelor de vanzari. Cum sa crestem echipe de vanzari marete
Cred cu putere ca suntem capabili si este in puterea noastra sa nu mai repetam greselile trecutului, ale noastre sau ale altora, fie ca este vorba de un inceput sau reinceput ca antreprenor, fie ca este vorba de dezvoltarea a ceea ce avem azi, ca Forta de Vanzari sau ca si noi linii ale afacerii.
Imi doresc sa-ti ofer un algoritm simplu si eficient cu pasii de facut pentru formarea si dezvoltarea Fortei de vanzari, pentru a creste echipe de vanzari sanatoase, capabile sa fie competitive in piata atat in vremuri bune cat si in vremuri rele, economic:
• Pasul 1 - Sa vrem sa mergem in viitor (Misiune, Viziune; Valori);
• Pasul 2 - Atitudinea conducatorului de oameni;
• Pasul 3 - Strategia de vanzari si Politica comerciala;
• Pasul 4 - Recrutarea selectarea oamenilor de vanzari;
• Pasul 5 - Pregatirea Fortei de Vanzari;
• Pasul 6 - Comunicarea in Forta de Vanzari;
• Pasul 7 - Controlul Echipei de Vanzari.
Figurativ, vad acest demers, al constructiei Fortel de vanzari, din punct de vedere al proprietarului IMM sau al Managerului Vanzari, ca cavalerul din istoria feudala, cel neinfricat, aprig si viteaz care, intr-o batalie, dobora dusmanii cu zecile. Acel conducator de oameni care era urmat de intreaga oaste datorita calitatilor sale umane si de luptator deosebite.
Cred in autenticitatea acestei paralele pentru ca simt cu putere ca si proprietarul IMM si Managerul Vanzari sunt zilnic intr-o lupta cu piata cu sine. [...] O lupta grea, crancena adeseori, epuizanta, uneori care aduce si rani importante psihice sau mentale dar care le da invingatorilor laurii victoriei si glorie. Ei sunt cei care la final, la sfarsitul carierei, vor privi cu incantare si multumire trecutul si vor povesti cu mandrie nepotilor faptele lor de vitejle din lumea afacerilor si, indeosebi, a vanzarilor! (Autorul)