Dezvoltarea copilului si educatia timpurie

Dezvoltarea copilului si educatia timpurie

Descriere

Prefata de Constantin Cucos   Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali. In contextul cresterii interesului pentru formarea copilului in primii ani de viata, Dezvoltarea copilului si educatia timpurie prezinta o serie de aspecte teoretice si practice ale educatiei timpurii, relative la caracteristicile dezvoltarii psihice a copiilor, trasaturile curriculumului formal si informal pentru cei mici, conditiile optime pentru realizarea influentelor formative sau situatiile disfunctionale cu care se confrunta copilul si familia sa. Un accent special este pus pe formarea agentilor implicati in modelarea personalitatii copiilor – parintii si personalul specializat din institutiile de profil. Volumul se adreseaza atit studentilor la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie, asistenta sociala, cit si practicienilor din aceste domenii sau celor care doresc sa dobindeasca o mai buna cunoastere in problematica educatiei timpurii.   Din cuprins: Un areal investigativ de interes actual: educatia timpurie • Diversificarea metodologiei cercetarii in educatia timpurie. Abordari creative • Dezvoltarea cognitiva in copilaria mica si in prescolaritate • Dezvoltarea motricitatii fine. Digitalizarea si provocarile ei pentru copiii mici • Dezvoltarea si educatia timpurie a emotiilor ce implica sinele • Dezvoltarea moralitatii la copiii mici • Specificitatea comunicarii la copiii de virsta mica • Bilingvismul in copilaria timpurie • Tulburarile limbajului la copil. Modalitati de preventie si interventie precoce • Educatie si interventie timpurie la copiii cu cerinte speciale sau aflati in situatii de risc • Competenta sociala si emotionala la prescolari • Relatiile cu egalii

Pe aceeași temă

Liliana Stan