Vocabular. Caini si pisici
Descriere
In pedagogia montessoriana, notiuni aparent complexe le sunt prezentate copiilor de la o varsta frageda. Maria Montessori era de parere ca nu exista „cunostinte usoare si cunostinte grele". „Mintea absorbanta" a copilului poate sa asimileze cu aceeasi usurinta atat cuvintele simple, cat si pe cele considerate complicate. De la nastere si pana la 3 ani, copilul isi dezvolta lirnbajul si isi insuseste spontan notiuni si cuvinte, oricat de complexe. Este, asadar, ideal sa-i stimulati acest interes natural, chiar inainte ca micutul sa inceapa sa vorbeasca. Nu va temeti ca demersul este prematur. Cuvintele pot fi cunoscute inainte de a fi rostite. Nu subestimati copilul si nu ratati perioada senzitiva caracterizata de interesul pentru limbaj, ci folositi-o din plin, facilitand achizitia de termeni utili pentru cultura sa generala. Pachetul familiarizeaza copilul cu denumirile celor mai indragite rase de caini si pisici, dar prezinta si trasaturile caracteristicile fiecareia. Contine: • 50 de carduri cu caini si pisici • denumiri bilingve (romana / engleza) • pictograme pentru sortare facila si clasificare • informatii utile Fragment din regulamentul de joc: „PASUL 1: Introducerea notiunii plecand de la lumea reala Se pot face observatii directe asupra diverselor rase de caini si pisici, in petshop-uri sau la expozitiiie de specialitate. PASUL 2: Observatia Se asaza in spatiul de lucru 3-5 carduri cu animale care au acelasi atribut: tipul rasei, trasatura de caracter, nivel de energie etc. Selectia va este usurata de existenta pictogramelor. Observati impreuna cu copilul fiecare animal. Descrieti trasaturile fizice. Apoi, cereti-i copilului sa raspunda la intrebari precum „Cine are blana neagra?", „Cine are urechi ascutite?" etc. prin indicarea cardului potrivit. Varianta de joc: Trenuletul animalelor Selectati 3-5 carduri si dati-i-le copilului. Cereti-i sa le aseze in spatiul de lucru in ordinea in care animalele „se urca in vagoanele unui trenulet”: Primul urca in tren cainele cu urechi lungi. Apoi urca pisica gri. Apoi urca un caine cu pete etc. PASUL 3: Lectia in 3 timpi 1. Numirea obiectului - Pentru lectie, alegeti 3 carduri si arati-i-le copilului pe rand, pronuntand rar si clar denumirea fiecarei rase: „Ace(a)sta este un/o ...”. Asezati cardurile intotdeauna dinspre stanga spre dreapta — ordinea citirii, folosita in pedagogia montessoriana. Repetati numirea de cateva ori, indicand cardul corespunzator. 2. Recunoasterea obiectului - Folositi aceasta etapa fie in completarea primeia, fie intr-o activitate ulterioara. Este cea mai importanta parte a lectiei si se recomanda sa dureze mai mult decat celelalte. Dati-i copilului cardurile sa le aseze pe masuta sau pe covorasul de activitati, intotdeauna dinspre stanga spre dreapta. Numiti o rasa si rugati copilul sa va arate imaginea potrivita. Repetati si pentru celelalte doua carduri. Variati formularile: „Poti sa-mi arati ...?", „Care este...?”, „Te rog sa-mi dai...”. 3. Reamintirea cuvantului — Treceti la aceasta parte a lectiei abia dupa ce sunteti convins ca micutul va reusi sa indeplineasca sarcina. Folosind cele 3 carduri, cereti-i sa le numeasca pe rand, intrebandu-l: „Ce este ace(a)sta?".”