Vocabular. Fructe exotice

Vocabular. Fructe exotice

Descriere

     In pedagogia montessoriana, notiuni aparent complexe le sunt prezentate copiilor de la o varsta frageda. Maria Montessori era de parere ca nu exista „cunostinte usoare si cunostinte grele". „Mintea absorbanta" a copilului poate sa asimileze cu aceeasi usurinta atat cuvintele simple, cat si pe cele considerate complicate. De la nastere si pana la 3 ani, copilul isi dezvolta lirnbajul si isi insuseste spontan notiuni si cuvinte, oricat de complexe. Este, asadar, ideal sa-i stimulati acest interes natural, chiar inainte ca micutul sa inceapa sa vorbeasca. Nu va temeti ca demersul este prematur. Cuvintele pot fi cunoscute inainte de a fi rostite. Nu subestimati copilul si nu ratati perioada senzitiva caracterizata de interesul pentru limbaj, ci folositi-o din plin, facilitand achizitia de termeni utili pentru cultura sa generala.     Pachetul familiarizeaza copilul cu denumirile fructelor exotice. In plus, pe fiecare card veti gasi informatii interesante, inclusiv pictograma continentului de origine.     Contine: • 50 de carduri cu fructe si legume (perechi fruct intreg + fruct taiat in jumatate) • denumiri bilingve (romana / engleza) • pictograme pentru sortare facila si clasificare • informatii utile      Fragment din regulamentul de joc:       „PASUL 1: Introducerea notiunii plecand de la lumea reala     Alegeti trei fructe proaspete, dintre cele pe care Ie puteti gasi la supermarket. Prezentati-i-le copitului pe rand, pronuntand rar si clar fiecare denumire. Invitati-I apoi sa le exploreze cu ajutorul simturilor: - sa le pipaie, sa le miroasa, chiar sa le guste. Dupa ce a explorat fructele intregi, taiati-le si observati impreuna interiorul lor.        PASUL 2: Lectia in 3 timpi     1. Numirea obiectului - Pentru lectie, veti folosi doar cardurile cu fructe netaiate. Alegeti 3 carduri si aratati-i-le copilului pe rand, pronuntand rar si clar fiecare denumire: „Ace(a)sta este un/o ...”. Asezati cardurile intotdeauna dinspre stanga spre dreapta — ordinea citirii, folosita in pedagogia montessoriana. Repetati numirea de cateva ori, indicand cardul corespunzator.      2. Recunoasterea obiectului - Folositi aceasta etapa fie in completarea primeia, fie intr-o activitate ulterioara. Este cea mai importanta parte a lectiei si se recomanda sa dureze mai mult decat celelalte. Dati-i copilului cardurile sa le aseze pe masuta sau pe covorasul de activitati, intotdeauna dinspre stanga spre dreapta. Numiti un fruct si rugati copilul sa vi-l arate. Repetati si pentru celelalte doua carduri. Variati formularile: „Poti sa-mi arati ...?", „Care este...?”, „Te rog sa-mi dai...”.     3. Reamintirea cuvantului — Treceti la aceasta parte a lectiei abia dupa ce sunteti convins ca micutul va reusi sa indeplineasca sarcina. Folosind cele 3 carduri, cereti-i sa le numeasca pe rand, intrebandu-l: „Ce este ace(a)sta?".”     Varianta de joc: Salata de fructe! Copilul va pune cardurile intr-un bol, respectand ordinea pe care i-o sugerati – sau dupa dorinta sa, dar numind fiecare fruct.       PASUL 3: Recunoasterea vizuala     Introduceti si cardurile cu jumatati de fructe. Asezati mai intai in spatiul de lucru cele 3 carduri cu fructe intregi, de la stanga la dreapta. Cu miscari lente, plasati dedesubtul fiecaruia cardul cu jumatatea potrivita. Lasati copilul sa repete singur activitatea.”

Pe aceeași temă