Invatarea vizibila
Descriere
Rod al efortului de sintetizare a peste 50 000 de cercetari, incluzand 250 de milioane de elevi, Invatarea vizibila. Ghid pentru profesori identifica, pe baze riguros stiintifice, care sunt cei mai eficienti factori din procesul de predare-invatare. Intr-o lume preocupata de aspectele conjuncturale ale activitatii didactice (politici educationale, management scolar etc.), John Hattie se intoarce la „viata de zi cu zi“ a profesorilor si elevilor. Axata pe procesele specifice lectiei si interactiunilor profesor–elev, cartea ofera criterii clare si obiective pentru orice educator care doreste sa aleaga cele mai bune cai de optimizare a invatarii. Volumul se concentreaza asupra obiectivelor didactice stimulatoare, asupra importantei clarificarii la clasa a criteriilor de reusita si a progresului individual al elevului si asupra felului in care evaluarea continua poate motiva atat profesorul, cat si elevii. Educatorii si cercetatorii din domeniul pedagogiei vor gasi aici sfaturi practice pentru implementarea celor mai adecvate strategii didactice, precum si studii de caz si liste de sarcini pentru diversele etape ale instruirii. „Dupa incercari mai mult sau mai putin reusite de reforme structurale si sistemice in educatie, avem nevoie de o revolutie a invatarii. Cartea lui Hattie le ofera profesorilor sansa extraordinara de a genera fiecare, prin munca de zi de zi, o transformare profunda a invatarii, aducand acest proces in zona «vizibila» si facandu-l placut si autentic. Astfel, educatorii vor putea contribui direct si substantial la o Romanie educata..." -Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colectiei „Educatie si formare", decanul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti John Hattie este director al Institutului de :tiinte ale Educatiei din Melbourne. A mai scris Self-Concept (1991) si Visible Learning. A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement (2008). Cuprins: Prefata Multumiri Capitolul 1. Scoli „dotate cu invatare vizibila" Partea I. Sursa ideilor si rolul profesorilor Capitolul 2. Sursa ideilor Capitolul 3. Profesorii, principalii agenti ai procesului didactic Partea a II‑a. Lectiile Capitolul 4. Pregatirea lectiei Capitolul 5. Inceputul lectiei Capitolul 6. Desfasurarea lectiei: invatarea Capitolul 7. Desfasurarea lectiei: importanta feedbackului Capitolul 8. Incheierea lectiei Partea a III‑a. Structurile mentale Capitolul 9. Structurile mentale ale profesorilor, directorilor si sistemelor s colare Bibliografie Titlul original: Creating Innovators. The Making of Young People Who Will Change the World