Da, poti! pentru parinti. Cum sa cresteti performantele copilului la scoala

Da, poti! pentru parinti. Cum sa cresteti performantele copilului la scoala

An publicare
2014
Nr. Pagini
328
ISBN
9789731816555

Descriere

Parintii au un rol important in educarea copiilor: ei fac diferenta Aceasta carte este scrisa pentru parintii copiilor de toate varstele si transmite un mesaj foarte simplu, pe care l-am transpus in mai multe cuvinte si imagini. Mesajul este acesta: parintii au o contributie covarsitoare la performantele copiilor lor. Aceasta carte se refera la tot ceea ce trebuie sa stiti ca sa fiti un parinte bun, sa cunoasteti nevoile copiilor si ce inseamna performanta scolara, pentru a va putea ajuta copiii. Daca aveti un copil care este in regres la scoala sau daca vreti sa exceleze, modul in care actionati in aceste sensuri are o mare infuenta. Acest subiect trebuie discutat in mod sistematic pentru ca, uneori, mai ales atunci cand copiii ajung la adolescenta, avem impresia ca parerea noastra nu conteaza foarte mult. Aceasta perceptie este gresita. De-a lungul carierei educationale a copilului, ceea ce faceti si ceea ce nu faceti au un impact deosebit asupra modului in care copilul isi constientizeaza potentialul la activitatile scolare si cele extracurriculare. Multi parinti cred inca si astazi ca responsabilitatea de a educa este a scolii si nu a lor. Totusi, in secolul XXI este recunoscut faptul ca educatia copiilor se intensifca atunci cand exista un parteneriat intre familie si scoala. Aceasta carte se refera la modul in care parintii pot maximiza contributia lor la educatia propriilor copii. Este bine ca ajutorul dat copiilor pentru a avea succes, sa inceapa cat mai devreme. Realizarea performantelor cu ajutorul practicilor parentale recomandate este un fel de polita de asigurare pentru momentul in care apar problemele. Datorita muncii alaturi de parinti si copii de-a lungul ultimilor douazeci de ani, citind lucrarile celorlalti experti in probleme legate de a fi parinte si din propria mea experienta cu cei doi copii, am descoperit unele idei de baza, pe care trebui sa le stiti pentru a-i incuraja pe cei mici sa faca performanta. Aceste idei sunt prezentate de-a lungul intregii carti. De exemplu, veti dori sa supravegheati efortul depus de copilul dumneavoastra la sarcinile si activitatile scolare. Fara nici o indoiala, cu cat veti putea incuraja mai mult copilul sa invete si sa isi faca temele, cu atat rezultatele lui vor f mai bune. La inceputul carierei mele mi-am dat seama ca¨, pentru a avea rezultate bune la diferite arii curriculare, copiii trebuie sa fe capabili sa lucreze activitatile pe care le considera plictisitoare, difcile si frustrante. In carte, voi numi aceasta capacitate toleranta crescuta la frustrare. Discut despre motivele pentru care copilul poate sa nu depuna sufcient efort pentru realizarea sarcinilor scolare si va ofer mai multe modalitati de a motiva si a incuraja copilul sa realizeze o sarcina pe care nu o agreeaza (capitolele 4, 7 si 13). Aceasta carte combina explicatiile cu bunele practici. Pentru a optimiza rezultatele copilului dumneavoastra, va trebui sa constientizati diferitele semne ale performantei scolare sub nivelul potentialului (capitolul 1). Unul dintre lucrurile interesante pe care le-am descoperit in cadrul cercetarilor mele este ca acei copii care au rezultate conform nivelului potentialului gandesc diferit fata de cei care au rezultate sub nivelul potentialului. Va voi prezenta modalitati de evaluare a obiceiurilor mentale ale copilului (capitolul 6) si discutam despre cum putem infuenta direct modul de gandire al copilului (capitolul 7). Invatand copilul obiceiuri mentale, veti pune bazele pentru realizarea performantelor si crearea starii de bine emotionale. Trebuie sa tineti cont de caracteristicile unice ale copilului dumneavoastra in deciziile legate de intariri, pentru a obtine performante la nivelul potentialului. Voi prezenta informatii actuale despre felul in care diferite trasaturi de personalitate infuenteaza performantele (capitolul 9) si voi descrie cum opereaza creierul copilului (capitolul 10). Voi discuta despre dezvoltarea intereselor si nevoilor copilului si cum trebuie ele luate in considerare in planifcarea educatiei si a experientelor educative (capitolul 8). Va veti familiariza cu diverse modalitati de cunoastere a copilului, care va vor indruma sa alegeti tipurile de ajutor ce pot f oferite copilului. Predarea in ziua de astazi nu este un lucru simplu. Este mult mai difcil sa fi un profesor efcient in zilele noastre, decat era acum cativa ani. Cred ca este important sa stiti cate ceva despre profesorii buni si cum sa ii recunoasteti pe cei care vor maximiza succesul scolar al copilului dumneavoastra (capitolul 5). Am alocat cateva capitole si discutiei referitoare la diferite stiluri parentale si la modul cum acestea infuenteaza motivatia si performantele copilului (capitolele 3 si 4). Acestea va vor ajuta sa analizati propriul dumneavoastra stil parental. Voi prezenta cele cinci practici parentale care contribuie la reusitele copilului dumneavoastra: calmul, afectiunea, fermitatea, implicarea in educatie si utilizarea metodelor motivationale. Cateva capitole sunt alocate prezentarii tehnicilor care va vor ajuta sa rezolvati problema temelor pentru acasa ale copilului (capitolul 11) si cum sa-i determinati sa realizeze sarcinile scolare care nu-i fac placere (capitolul 13). Un capitol despre tutoriat descrie metode suplimentare ce pot f utilizate pentru a creste performanta copilului (capitolul 12). Daca sunteti ingrijorat din cauza rezultatelor scolare actuale ale copilului, puteti gasi solutii pe care sa le aplicati imediat (capitolul 2). Puteti trece la ultima parte a capitolului care se refera la cele mai bune practici parentale (capitolul 4), pentru a citi un rezumat al ideilor despre cum poti creste performantele copiilor. Michael E. Bernard, prefata cartii

Pe aceeași temă