Finantele companiilor in economia de piata. Notiuni teoretice
Descriere
Ca de cele mai multe ori, cautand etimologia cuvantului finante, constatam ca datoram si aceasta notiune stramosilor nostri latini, care prin cuvintele fiare sau finis, intelegeau a termina, a incheia un diferend, o actiune judiciara in legatura cu plata unei sume de bani. De la aceste cuvinte s-a format financia sau financia pecuniaria, adica plata cu ajutorul banilor. Se crede ca din aceste cuvinte latinesti s-a nascut notiunea finance folosita pentru prima data in Franta in secolele XV-XVI, (les finances), care avea mai multe intelesuri, pornind de la patrimoniul public, pana la resursele private ale firmelor sau omului simplu. Ambele carti accentueaza perspectiva manageriala a aspectelor financiare ale companiilor, astfel incat sa asigure comunicarea intre functiunea financiara si toate celelalte functiuni, cu impact pozitiv asupra intelegerii si implementarii strategiei de dezvoltare a firmei. Si isi mai propune ceva autorul acestor doua lucrari, mai presus de orice, isi propune sa faca aceasta disciplina academica placuta studentilor si mai ales sa o faca mai usor de asimilat. Lucrarea in ansamblul sau este compusa din doua carti, ea este o combinatie echilibrata a conceptelor teoretice (prima carte) si a unor studii de caz si metode de analiza financiara (cea de-a doua) cu un profund specific financiar-bancar. De ce ai nevoie de prima dintre carti? Fiindca aceasta este cea care iti explica abc-ul finantelor companiilor la nivel de notiuni teoretice, concepte de baza, care te ajuta sa construiesti puzzle-ul. Cea de a doua carte vine in mod natural si te invata sa aplici teoria in practica, iti ofera know-how-ul, te ghideaza catre solutii si metode practice de analiza financiara, asa cum analizeaza o banca situatiile financiare ale unei companii care solicita un imprumut. Constient fiind de adancimea tehnica, de rigoarea si perseverenta de care are nevoie un cititor nespecializat si care nu practica acesta meserie pentru a patrunde in hatisurile finantelor in general si ale finantelor companiilor in special, ma adresez prin aceste carti in primul rand, voua, studentilor mei. Voi, care fiind pe cale de a va specializa, de a deveni incetul cu incetul manageri, cu siguranta veti mai avea cate ceva de invatat din teoria si din practica stiintei financiare dupa ce veti fi citit aceste doua carti. Dragi studenti, asa cum v-am obisnuit la cursuri, va voi spune de la bun inceput ce veti avea de castigat daca veti studia aceste doua carti: - Veti intelege obiectivele companiei / departamentului din perspectiva financiara
- Veti comunica mai bine obiectivele financiare in echipa si nevoile de resurse financiare in companie - Veti detine un set de cunostinte financiare esentiale pentru a aprecia calitatea deciziilor strategice, operationale si tactice in companie - Veti intelege impactul fiecarei decizii de business asupra performantei financiare a companiei - Veti integra instrumente utile (obiective si bugete) in activitatea manageriala.
Comandă Cartea
Pe aceeași temă
La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii - George A. Akerlof, Robert J. Shiller
George Akerlof,Robert J. Shiller
Laurentiu Mihai Treapat
Riscul si brandurile corporative. Sinteze si studii de caz pentru studenti - Laurentiu-Mihai Treapat
Laurentiu Mihai Treapat
Solutii de consolidare a brandului corporativ prin managementul riscurilor - Laurentiu-Mihai Treapat
Laurentiu Mihai Treapat