De ce eșuează companiile?

De ce eșuează companiile?

Descriere

De ce esueaza companiile? 10 greseli si 100 de solutii Aceasta carte documenteaza cele mai comune 10 greseli ale companiilor active din Romania, care au intrat in insolventa in ultimii 10 ani. Intr-un limbaj simplu si pe intelesul tuturor, autorul ofera 10 raspunsuri practice la intrebarea „de ce esueaza companiile?” si 100 de solutii pragmatice pentru rezolvarea acestora. Recomandarile de la finalul fiecarui capitol devin un ghid de bune practici pentru dezvoltarea sanatoasa a propriei companii sau pentru monitorizarea consultativa a partenerilor de afaceri. Cartea este structurata pe cele trei etape de invatare: citesti (intelegand cele 10 greseli cu ajutorul glosarului tehnic, precum si modul in care acestea pot fi corectate sau evitate, folosind cele 100 de solutii), vezi (prin exemplele practice de companii de succes versus firme care au intrat in incapacitate de plata din cauza greselilor respective) si faci (prin studiile de caz propuse si rezolvate la finalul fiecarui capitol). In cei peste 10 ani de experienta in managementul riscului de credit, autorul a intalnit peste 1 000 de antreprenori din toate domeniile de activitate, a analizat declaratiile financiare pentru aproape 100 000 de companii care au intrat in insolventa si a sustinut cursuri de finante corporative pentru aproximativ 1 000 de profesionisti din toate industriile. Experienta de 10 ani a autorului este sintetizata in cartea de fata, a carei misiune este clara: sa transforme esecul altora intr-o curba a invatarii pentru fiecare cititor! Probabil cea mai buna carte de afaceri pentru un roman, din care se pot extrage raspunsuri pragmatice despre ce nu a mers bine si despre ce a excelat in activitatea companiilor din Romania. Intr-un limbaj extrem de simplu, pe intelesul tuturor, autorul ofera raspunsuri practice la intrebarea esentiala "de ce esueaza companiile?". —Dr. Lucian Claudiu Anghel, Presedinte Bursa de Valori Bucuresti, CEO BCR Banca pentru Locuinte Prin substanta stiintifica si prin argumentatia practica, este o carte care nu ar trebui sa lipseasca din pregatirea oricarui student, antreprenor, executiv sau decident public. —Prof. Univ. Dr. Ion Anghel, Academia de Studii Economice Datorita a doua elemente esentiale (abordarea extrem de practica si experienta autorului), aceasta carte are ingredientele necesare pentru a deveni un ghid al celor mai bune practici in afaceri. —Eugen Anicescu, CEO Coface Romania Avand la baza o solida documentare din mediul de afaceri din Romania si din regiune, cartea reprezinta un ghid remarcabil de bune practici pentru dezvoltarea unei afaceri. —Prof. Univ. Dr. Dorel Mihai Paraschiv, Academia de Studii Economice Autorul a decis ca 10% din pretul cartii sa fie donat pentru construirea primului spital de oncologie si radioterapie pediatrica din Romania, un proiect initiat si dezvoltat de "Asociatia Daruieste Viata". Astfel ca, achizitionand cartea, daruiesti viata nu doar companiei tale, ci la propriu, unor copii extraordinari. Fragment din carte: "Recomandari pentru antreprenori • Aproximativ 4 din 10 companii insolvente au inregistrat cel putin o achizitie de automobil de lux (valoarea de achizitie cuprinsa intre 50 000 si l00 000 de EURO), prin leasing financiar in perioada premergatoare insolventei (acest lucru se observa analizand inregistrarile publicate in AEGRM), in conditiile in care ponderea acestor achizitii a fost semnificativa, reprezentand in medie 25% din valoarea activelor imobilizate. Ulterior, cand firmele respective au intampinat diferite probleme, au fost nevoite sa vanda automobilele respective la un pret semnificativ inferior (probabil ca majoritatea acestor automobile isi pierd cel putin 50% din valoare in doi-trei ani de la momentul achizitiei). In majoritatea situatiilor pe care le-am observat in practica, activele imobilizate cedate inainte de intrarea in insolventa au fost cu precadere automobile de lux. Plecand de la aceste constatari, este foarte important ca toti antreprenorii sa se concentreze asupra activitatii de baza a companiei, iar investitiile pe termen lung sa fie orientate asupra activelor productive, care pot genera venituri si/sau profituri superioare. Recomandari pentru creditori • Cand analizezi profitabilitatea unui client, concentreaza-te asupra veniturilor generate din activitatea de baza a companiei. Veniturile de exploatare din alte activitati (de exemplu, donatii primite, active imobilizate vandute) genereaza un nivel de profitabilitate superior (deoarece nu exista cheltuieli in contrapartida acestora), dar nu pot fi replicate pe termen lung.  • Elimina veniturile de exploatare din alte activitati pentru a calcula nivelul de profitabilitate din activitatea de baza. Dupa realizarea acestei ajustari, aproximativ 20% dintre companiile insolvente, initial profitabile, au inregistrat ulterior o profitabilitate aproape de zero sau chiar negativa. "

Pe aceeași temă

Iancu Guda