Cum sa comunici in mod legal sau Dreptul publicitatii - Elena Grecu, Andreea Rusu, Andreea Tigau
Descriere
Cartea “Cum sa comunici in mod legal sau Dreptul publicitatii” scrisa de catre trei dintre cele mai bune cunoscatoare ale dreptului publicitatii, Elena Grecu, Andreea Rusu si Andreea Tigau, se doreste a fi un ghid complet care sa vina in sprijinul atat al companiilor de media si marketing, dar si al clientilor acestora. Este o carte pe care orice profesionist din domeniul publicitatii ar trebui sa o citeasca inainte de a transmite brief-ul catre echipa, fiind sigur, astfel, ca bugetul clientului este folosit in mod eficient, iar campania va fi de succes pentru toate partile implicate in acest proces. Cartea este recomandata in aceeasi masura si consumatorilor, autoarele tratand subiecte cum ar fi reducerile de sezon si modalitatea in care acestea sunt semnalizate de catre comercianti, sau practici comerciale interzise pe care noi, ca si consumatori, trebuie sa le cunoastem pentru a le putea identifica. Fragment: “Dreptul la viata privata se intersecteaza cu alte drepturi, printre care si libertatea presei. Conform art. 30 alin. (6) din Constitutia Romaniei, libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine. Presa a fost considerata ca fiind cel mai important mijloc materializare a drepturilor cetatenilor de a gandi, de a vorbi si publica gratuit. Presa influenteaza opinia publica. Unele tari au abordat diferit aplicarea acestui drept in cazul persoanelor publice. Franta si Belgia adera la principiul consimtamantului persoanei publice, in timp ce Germania considera ca este permisa fotografierea fara consimtamant, de catre presa, cu mici exceptii. Ar fi necesar sa se puna in balanta, de la caz la caz, daca dreptul la libera exprimare aduce atingere dreptului la viata privata si dreptului la imagine. În cazul persoanelor publice dreptul la imagine nu se aplica ca si in cazul celorlalte persoane, in anumite situatii. Imaginea exprima caracteristicile exterioare, fizice ale persoanei si nu insusiri comportamentale. Este vorba de trasaturile fizice ale persoanei, dar notiunea a fost extinsa si la voce, care este considerata a fi un atribut al personalitatii. Mult mai bine a fost definit dreptul la imagine in legea referitoare la Dreptul Publicitatii din Indiana, adoptata in 2012, care prevede ca sunt protejate: „ name, voice, signature, photograph, image, likeness, distinctive appearance, gestures or mannerisms". („nume, voce, semnatura, fotografie, imagine, portret, aparitie distinctiva, gesturi sau particularitati").”