Posibilitati de imbinare a metodelor didactice moderne cu cele traditionale in lectiile de matematica (Lacramioara Lovin)

Posibilitati de imbinare a metodelor didactice moderne cu cele traditionale in lectiile de matematica (Lacramioara Lovin)

Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
110
ISBN
9786065837324

Descriere

Invatatorului, care este un bun cunoscator al copiilor, al formelor si metodelor de educatie, un om care isi iubeste profesia, dar ii iubeste si pe copii, ii revine nobila misiune sa puna bazele formarii si dezvoltarii mobilitatii si flexibilitatii capacitatilor intelectuale cum ar fi: imaginatia creatoare cu variantele ei, gandirea creatoare (flexibilitate, fluiditate), sa conduca la invatarea prin cercetare, descoperire prin efort intelectual si de tip creativ. Modernizarea invatarii matematicii presupune inainte de toate, dezvoltarea capacitatii intelectuale al copiilor si a priceperilor, de a intelege in mod creator. Este necesar sa se puna accentul pe dezvoltarea dimensiunii formative a pregatirii copilului, in vederea dobandirii unor capacitati, si operatii intelectuale necesare actului de cunoastere care favorizeaza invatarea. In acest scop am fost preocupata de gasirea unor mijloace, metode si procedee adecvate care sa-mi permita captarea, mentinerea si dezvoltarea atentiei si a interesului pentru activitatea de cunoastere. Am urmarit sa stimulez participarea constienta si activa la dobandirea, consolidarea, fixarea cunostintelor si deprinderilor prin imbinarea metodelor moderne cu cele traditionale. In conditiile in care se accentueaza tot mai mult caracterul formativ al procesului de invatamant, didactica moderna promoveaza, printre altele, si ideea potrivit careia sarcina fundamentala a educatorului este de a crea conditiile necesare care sa determine o invatare eficienta pentru fiecare copil. Asadar, activitatea de invatare organizata de invatator ar trebui sa utilizeze cu preponderenta metode si procedee active, care sa antreneze toti copiii, dupa posibilitatile lor, in insusirea cunostintelor, dezvoltarea capacitatilor si aptitudinilor lor, deci la cresterea randamentului scolar. - Autoarea CUPRINS Argument Capitolul I Pregatirea psihologica a copilului pentru invatarea scolara 1.1. Conditiile psihologice necesare insusirii cunostintelor diferitelor discipline de invatamant 1.2. Cunoasterea psihologica a copilului de 6 - 7 ani 1.3. Particularitatile gandirii scolarului mic si accesibilitatea notiunilor matematice 1.4. Stimularea motivatiei invatarii in lectiile de matematica Capitolul II Valoarea formativa a metodelor didactice moderne in activitatile matematice 2.1. Metode interactive de invatare - predare 2.2. Metode de fixare, consolidare si evaluare 2.3. Metode de creativitate 2.4. Metode de rezolvare deprobleme Bibliografie

Pe aceeași temă

Lacramioara Lovin