Mat, Ema, Tica si eu in vacanta Caiet cu activitati integrate clasa a II-a ( Caiet de vacanta )
Descriere
Tangențial, elevul are parte și de îmbinări ale unor cerințe ce țin de arte vizuale, de explorarea mediului sau dezvoltarea personală, dar doar pentru că am dorit să demonstrăm că ce învățăm la școală ne ajută în viața reală și că totul se îmbină. Copilul este pus în fața unor contexte multiple, a unor situații problemă, este obligat să descopere, nu să memoreze, totul bazându-se pe conexiunea de idei.Alături de el, în această călătorie de vacanţă, se vor afla trei prieteni – Mat, Ema şi Tică – care, acolo unde este necesar, vor participa la rezolvarea exerciţiilor propuse şi vor avea scris fiecare rezultatul obţinut. Copilul va putea completa şi el cu rezultatul său şi va putea observa dacă este asemănător cu vreunul din cele obţinute de Mat, Ema sau Tică.Caietul, prin cerințele lui, demonstrează copilului că toate cunoștințele acumulate trebuie folosite precum ingredientele unei prăjituri. Separat aceste cunoștințe-ingrediente nu înseamnă nimic, însă prin mixarea lor, lucrurile capătă o cu totul altă față, altă savoare și ne creează bucurie. Câteva exemple de tipuri de exerciţii întâlnite:– comunicare: formularea unor întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; asocierea unor fapte/ evenimente/ lucruri din universul apropiat cu fragmente de text/ simboluri/ desene/ gesturi; scrierea cuvintelor obţinute prin completarea sau combinarea unor silabe; plasarea semnelor de punctuaţie într-un text; scrierea unor bilete de mulţumire, de informare, de solicitare, cu respectarea convenţiilor; confecţionarea unor felicitări cu diverse ocazii (Crăciun, Paşte, 8 Martie) şi scrierea mesajelor corespunzătoare folosind diverse instrumente;– matematică şi explorarea mediului: scrierea rezultatelor obţinute prin comparare, utilizând semnele <, >, =; aşezarea în ordine crescătoare/descrescătoare a unor numere date; selectarea unor numere după un criteriu dat; efectuarea de adunări/scăderi cu numere mai mici decât 1000, fără şi cu trecere peste ordin şi verificarea prin operaţia inversă; efectuarea de înmulţiri în concentrul 0-100, prin adunări repetate sau utilizând proprietăţi ale înmulţirii; realizarea unor desene simple, respectând o axă de simetrie dată; recunoaşterea unor corpuri geometrice în mediul apropiat (cub, cuboid, sferă, cilindru, con); identificarea consecinţelor unor acţiuni ale omului asupra mediilor de viaţă explorate;– dezvoltare personală: aplicarea unor tehnici art-creative prin care să se exprime diferite stări emoţionale; exerciţii de identificare a unor reguli de comportament în relaţia cu ceilalţi;– arte vizuale şi abilităţi practice: realizare de felicitări, invitaţii la zile de naştere sau onomastică; realizare de machete simple.