Tulburarile limbajului scris-citit
Descriere
Elaborata din perspectiva interdisciplinara, lucrarea prezinta tulburarile de invatare a scris-cititului, insistand pe ideea preventiei si a terapiei precoce a dislexo-disgrafiei ca posibile cai de diminuare a analfabetismului. Este surprinsa simptomatologia dislexo-disgrafiei in procesul de invatare a scris-cititului si se investigheaza totodata posibilitatea evaluarii copiilor de varsta prescolara ce manifesta un potential de instalare a deficientelor respective. Cuprins: Comunicarea prin limbaj. Precizari asupra domeniului de investigare; Aparitia, dinamismul si tulburarile dezvoltarii limbajului; Consideratii asupra evolutiei scris-cititului si a intelectului; Dislexo-disgrafia in perspectiva diacronica; Interpretarea manifestarilor dislexo-disgrafice ale copilului cu intelect normal si ale celui cu deficienta mintala in contextul general al altor tulburari; Identificarea timpurie a simptomelor dislexo-disgrafice.