Educatia. Preocupari, viziuni, previziuni
Descriere
Educatia este un domeniu deosebit de dinamic, iar provocarile ivite obliga la atitudini sau abordari reflexive responsabile si in cunostinta de cauza. De multe ori, provocarile practice depasesc presupozitiile teoretice – clasice sau mai noi – si, de aceea, revizuirile sau resemnificarile ideatice devin obligatorii. Volumul pune laolalta, integreaza si valorizeaza o multitudine de perspective recente atat prin abordari teoretice „clasice”, de tip academic, cat si prin pozitionari libere, expozeuri eseistice, constructii deductive, reprezentari sau opinii exprimate in ultimii ani in interviuri, confesiuni, „povesti de viata”. Toate aduc insa contributii importante la teme de actualitate in educatie: justificarea si functionalitatea unei pedagogii digitale, statutul si caile de implementare ale invatamantului dual, noi competente care ar trebui asumate de profesori, influenta gadgeturilor in dezvoltarea tinerilor, statutul profesorului debutant, rolul spiritualitatii in structurarea personalitatii, „epopeea” generarii, asumarii si implementarii noilor legi ale educatiei.