Teoria si metodologia evaluarii

Teoria si metodologia evaluarii

Editura
An publicare
2008
Nr. Pagini
272
ISBN
9789734609369
Categorii

Descriere

O introducere comprehensiva in teoria si metodologia evaluarii, acest manual universitar are ca principale finalitati dobandirea de cunostinte si deprinderi specifice activitatii de evaluare scolara, insusirea unor criterii de selectare a metodelor evaluative traditionale sau recente, evitarea disfunctiilor ce pot sa apara in activitatile de evaluare, precum si cresterea autonomiei profesorilor in gandirea si aplicarea unor instrumente si tehnici de notare a performantelor elevilor. Casetele cu exercitii si teme de reflectie ii vor ajuta pe cei pusi in situatia evaluarii efective sa identifice sau sa creeze cele mai oportune dispozitive evaluative reclamate de situatia educativa in cauza. Conceputa ca o sursa si un suport interogativ asupra evaluarii scolare, lucrarea se adreseaza studentilor aflati in faza de pregatire initiala de la facultatile de profil sau care urmeaza cursurile modulului pedagogic, dar si cadrelor didactice care participa la diferite stagii de formare continua. Cuprins: Evaluarea randamentului scolar - componenta a demersului didactic; Procesualitatea evaluarii. Ipostaze, functii, caracteristici; Evaluarea competentelor si lumea valorilor. Relevanta evaluarii intr-o lume dinamica; Strategii de evaluare si notare; Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii; Testul docimologic - instrument de masurare a rezultatelor scolare.

Pe aceeași temă

Constantin Cucoș