Arta de a alege, a organiza si a goli geanta
Descriere
„Secretul fericirii e sa iubesti, sa pretuiesti si sa apreciezi ceea ce ai, sa nu te compari niciodata cu altii si, in fiecare zi, sa te porti cat poti tu de bine. Nu geanta e aceea care ne face fericite, ci dragostea pe care i-o purtam. Geanta lui Miyako e simpla si sobra, dar i se potriveste perfect. Simti ca e o geanta iubita. Iar asta o face frumoasa. Dar sa nu uitati niciodata ceea ce spunea Henry Ford: cele mai frumoase lucruri din lume sunt acelea a caror greutate in exces a fost eliminata.“ Dominique Loreau „Surplusul de zorzoane tradeaza lucrul ieftin, in vreme ce obiectul de lux e impecabil, simplu si curat, pur si sanatos, iar nuditatea lui ii releva calitatea ireprosabila. Acest aflux de falsa bogatie e imoral si, mai presus de orice, tendinta de a ornamenta excesiv e o nevoie la fel de falsa, o abominabila mica perversitate.“ LE CORBUSIER Anatole France spunea ca o persoana care nu are niciun secret e lipsita de sarm. Geanta e gradina noastra secreta, unicul nostru spatiu adevarat de intimitate. Ea ne pazeste conturile bancare, scrisorile ravasite, fotografiile de suflet, port-bonheur-urile, carnetelul de adrese… E singurul spatiu in care ne putem ascunde apetitul gurmand si dezordinea sau ordinea maniacala, la adapost de orice indiscretie. „Vreau o singura geanta cu care sa merg la concert, sa ma intalnesc cu prietenele si sa ies in oras; ma gandesc mereu la ce ar insemna pentru mine geanta ideala si mi-ar placea sa termin cu gandurile astea, mi-ar placea sa gasesc o geanta din piele ingrijit realizata, care sa-mi serveasca tot timpul si peste tot, care sa aiba vreme sa se patineze.“ CHANTAL Suntem cu totul sufocati de piata de consum in masa. Si ii dispretuim prea mult pe consumatori: numeroase genti sunt scumpe, desi sunt fabricate in China, din materiale de proasta calitate. Ceea ce le face sa coste atat de mult e doar marketingul; insa calitatea si savoir-faire-ul lipsesc. Gentile acestea nu mai sunt facute sa dureze, ci sunt facute sa fie „consumate“ si inlocuite rapid. In unele firme de lux, cultura frumosului nu mai exista. Pentru omul de afaceri „normal“, primul criteriu de care trebuie sa se tina seama in privinta vanzarii unui produs este pretul. Insa pentru marcile cu traditie, pretul vine abia pe locul al doilea. Principala lor preocupare nu e aceea de a obtine profit, ci aceea de a deveni numarul unu in lumea modei. Atunci vor putea sa vanda orice vor dori, la preturi complet nebunesti. Atunci nu vor mai vinde o geanta, ci vor vinde un vis, o marca, un logo. Autor Stabilita in Japonia de peste douazeci de ani, Dominique Loreau este patrunsa de maniera de viata a tarii sale de adoptie, ce se bazeaza pe principiul Moins pour plus aplicat in toate domeniile, de la materie pana la spirit. Purifica-ti sufletul, goleste-ti sifonierul, renunta la cumparaturile compulsive, mananca frugal, ingrijeste-ti corpul si numai atunci iti vei bucura si spiritul. De la arta de a va simti bine chez vous la arta de a fi fericiti en vous, Dominique Loreau transpune principiile Orientului pentru Occident, plecand de la dictonul japonez care spune ca: „Perfectiunea nu consta in a face lucruri neobisnuite, ci in a face lucruri obisnuite intr-un mod neobisnuit.“