Sfera publica si imaginea politica

Sfera publica si imaginea politica

Editura
An publicare
2010
Nr. Pagini
176
ISBN
9789731158136

Descriere

Desi crearea imaginii a facut parte din studiul politicii de foarte mult timp, in ultimii ani aceasta s-a axat pe crearea imaginii profesionale prin intermediul mass-media. Exista doua teorii majore in crearea imaginii: una subliniaza calitatile candidatului, alta subliniaza perceptiile asupra alegatorului. Fiecare dintre aceste doua teze reprezinta o sarcina pentru producatorul de imagine. Un punct de vedere mai util este cel care priveste imaginea ca o legatura intre candidati, profesionisti si votanti. Din moment ce candidatii cauta anumite roluri si calitati stilistice in candidatii ideali, prin intermediul mass-media, creatorii de imagine evidentiaza calitatile corespunzatoare ale clientilor. In societatea contemporana opinia publica este in general mediata de mijloacele de comunicare in masa, care cuprind „sfera publica”. Aceasta arena este caracterizata de conflictul dintre piata si principiile democratice si rivalitatea dintre interesele politicienilor si mass-media. Opinia „publicului” nu este creata complet deliberat, ci este construita cu ajutorul sistemelor de comunicatie, in conflict cu actorii politici, care cauta sa detina controlul raspandirii informatiei si sa manipuleze sfera publica.

Pe aceeași temă

Claudiu Coman