Istorie

Istorie

An publicare
Nr. Pagini
128
ISBN
9786060762041

Descriere

Istorie. Manual pentru clasa a VII-a

La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica. La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia.   Manualul de istorie pentru clasa a VII-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei, care vizeaza asigurarea unui echilibru intre dezvoltarea dimensiunilor cognitive si dezvoltarea dimensiunii atitudinal-valorice ale elevilor de gimnaziu. La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica. La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia. 
Manualul este organizat pe unitati de invatare si satisface cateva exigente: • prezentarea continuturilor este bazata pe logica fenomenului istoric (repere spatio-temporale, surse), a demersului didactic frontal si individual (aplicatii, ateliere, teme de reflectie, proiecte, mape, teme de sinteza, evaluari sumative si formative, autoevaluari etc.) si pe adecvarea la competentele specifice vizate spre formare/dezvoltare; • se raporteaza la experienta cotidiana de cunoastere a copiilor de 12 - 13 ani; • continuturile propuse spre studiu solicita abordari inter- si transdisciplinare (geografie, religie, literatura, desen, muzica etc); • continuturile sunt deschise abordarii graduale pe niveluri de dificultate, precum si altor dezvoltari, in functie de particularitatile grupului de elevi.

Pe aceeași temă

Leonard Ilie

Anca Luminita Dumitrescu

Tudora Pitila,Cleopatra Mihailescu

Manual Pentru Clasa A V A,Sorin Oane,Liuba Ghiorghita

Clasa 7

Clasa 7,Mihaela Singer

Clasa 7,Mariana Magdalena Comanita

Clasa 7,Silviu Negut,Carmen Camelia Radulescu

Clasa 7,Mariana Norel