Educatia ca stiinta la omul din antropocen, o perspectiva antropologica

Educatia ca stiinta la omul din antropocen, o perspectiva antropologica

An publicare
2022
Nr. Pagini
266
ISBN
9786063115417

Descriere

In carte arat de ce Antropocenul este noua epoca in care omul determina in mare masura soarta planetei si cum, sau in ce mod, educatia ramane principalul instrument folosit pentru a realiza un proces continuu, de schimbare, in vederea conservarii ietii. Societatea trebuie sa fie gata sa-si dezvolte o educatie durabila, fundamentata pe imbunatatirea perspectivelor individuale, a prosperitatii sociale, a cresterii economice si a compatibilitatii ecologice. Prezenta efectelor negative ale industrializarii si ale modernitatii a determinat incalzirea globala, distrugerea biodiversitatii, acidificarea oceanelor, poluarea, epuizarea resurselor neregenerabile etc. Toate aceste evolutii distrug fundamentele vietii si pun in pericol existenta fiintelor umane. Vedem, prin urmare, de ce educatia trebuie sa implice o abordare reflexiva, cu accent pe schimbare. Sarcinile propuse pot fi indeplinite in conditia in care cunoasterea antropologica a fiintei umane este inteleasa la nivel global. Un asemenea obiectiv necesita o cercetare istorico-antropologica pentru a arata cum ne vedem noi, oamenii, la inceputul secolului XXI. Intrebarea despre cum intelegem, din punct de vedere istoric si cultural, fiintele umane si educatia lor in Antropocen, este o intrebare noua, al carei raspuns va determina relatia oamenilor cu planeta Pamant. Cartea de fata dezvaluie propriul meu punct de vedere cu privire la descifrarea acestor probleme complexe ale lumii actuale. - Christoph Wulf

Pe aceeași temă