Psihologie pozitiva aplicata in educatie
Descriere
Psihologia ca stiinta si profesie are, in general, o mare responsabilitate in construirea reprezentarilor cunoasterii comune a continuturilor psihicului in cat mai mare concordanta cu semnificatiile rezultate din cunoasterea stiintifica. Initiativa (reprezentata de prezenta carte) de a sistematiza si articula informatiile pe care le ofera literatura specialitate din cel mai autorizat domeniu in care se construiesc semnificatiile conceptelor asociate ”pozitivitatii” vietii - psihologia pozitiva (orientare cu identitate precisa si recunoscuta la ora actuala in psihologia stiintifica) - este justificata de aprecierea ca o asemenea carte poate fi un suport util in intelegerea a ceea ce, fiecare dintre noi simte ca are bun, functional, pozitiv si constituie „partea luminoasa” a existentei sale. Cartea Psihologie pozitiva aplicata in educatie, ca tentativa de sistematizare si articulare a contributiilor psihologiei pozitive la dezvoltarea cunoasterii omului, are insa si scopul de a configura un necesar suport pentru specialistii care incearca sa inteleaga partea luminoasa a existentei principalilor actori ai mediului instructiv-educativ (elevi, profesori, institutii, politici) ca importanta parghie in pregatirea (fortificarea) lor pentru permanenta (si inscrisa in chiar conditia umana) confruntare cu partea ei intunecata.