Ministerul Bunului-simț. Cum să scapi de birocrația excesivă, pretextele de doi bani și limbajul de lemn corporativ
Descriere
Ministerul Bunului-simt. Cum sa scapi de birocratia excesiva, pretextele de doi bani si limbajul de lemn corporativ
Un ghid in cinci pasi, practic si plin de umor, despre cum sa scapam - noi si companiile noastre - de piedicile birocratiei In timpul pandemiei de COVID-19, serviciile de securitate din aeroporturi le-au permis pasagerilor imbarcarea cu cantitati nelimitate de dezinfectant pentru maini, dar au mentinut limita de 100 de mililitri pentru toate celelalte lichide. Ai nevoie de o drujba ca sa-ti scoti din ambalaj noua pereche de casti. Esti la cea de-a opta intalnire online pe ziua de azi, fereastra Zoom se tot blocheaza si, daca mai auzi o data "Nu, stai; nu, incepe tu", o sa faci o criza de nervi. Dar mai intai trebuie sa asculti o interminabila prezentare in Power Point pe care toata lumea pretinde ca a citit-o, dar pe care n-a citit-o nimeni de fapt si care putea fi rezumata intr-o pagina. Ce s-a intamplat cu bunul-simt? Cum il putem recupera? Din cate se pare, companiile au ajuns sa fie atat de prinse in mrejele propriilor probleme generate intern si atat de asaltate de mormanele de birocratie, incat si-au pierdut din vedere obiectivul esential. Si ajung, inevitabil, sa plateasca pretul pentru asta.
Martin Lindstrom vine cu multe exemple din viata reala in care bunul-simt corporativ a fost abandonat si ne ofera planul sau ingenios de a reda logica - si decenta - acelor companii si persoane care au cea mai mare nevoie de ele. Lectura obligatorie pentru managerii din ziua de azi, dar si pentru angajati, Ministerul Bunului-simt este amuzanta, antrenanta si extrem de practica. Cu inteligenta si umor, Lindstrom sustine ca lipsa de empatie si acceptarea oarba a politicilor, tehnologiei, regulilor si regulamentelor in companiile noastre ne fac sa judecam gresit, sa distrugem experienta si satisfactia consumatorului si sa deterioram cultura organizationala. Daca vrei sa mergi pe drumul drept catre loialitatea clientului si succes financiar, citeste aceasta carte. Este un mod extraordinar de a-ti reaminti ca e de bun-simt ca afacerea ta sa aiba o fata umana. - Liz Wiseman, autoarea cartii Multipliers and Rookie Smarts, bestseller New York Times Sa razi in hohote cand citesti o carte de management nu este o experienta pe care o traiesti in fiecare zi, dar, cand am citit Ministerul Bunului-simt, mi s-a intamplat de zeci de ori. Abordarea "de bun-simt" a lui Martin Lindstrom este inteligenta, amuzanta si absolut practica. Cartea pune la dispozitie o modalitate de a implica angajatii in refacerea unor sisteme poticnite, astfel incat munca lor sa devina mai productiva, iar clientii, mai multumiti. - Amy C. Edmondson, profesor la Harvard Business School, autoarea cartii The Fearless Organization Lectura esentiala pentru noi toti, cei care ne simtim coplesiti de birocratie la locul de munca si care dorim sa ne imbunatatim calitatea vietii la serviciu. - Arianna Huffington, fondator si CEO Thrive Global, autoarea cartii Thrive Martin Lindstrom crede ca succesul companiilor este strans legat de procedurile care pun la loc de cinste bunul-simt si empatia. Cu perspicacitate si umor, apreciatul expert international in comunicare si cultura organizationala reuseste si de aceasta data sa aduca in atentia tuturor obiceiurile care ne tin pe loc. Ministerul Bunului-simt ne ajuta sa chestionam statu-quoul, sa gasim cauzele ineficientei, sa rezistam rigiditatii si sa dam voce inovatiei interne. Speram ca cititorii sa ajute la infiintarea acestor Ministere in organizatiile din care fac parte. - UniCredit Bank