Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si in liceu. Ed.8

Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si in liceu. Ed.8

Editura
An publicare
2020
Nr. Pagini
306
ISBN
9789737534941

Descriere

Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si liceu. Editia a VIII-a.

Invatare pe Tot Parcursul Vietii
Preocuparea - mai veche - a fost oficializata prin decizia Parlamentului European si a Consiliului de a stabili Programul de invatare pe Tot Parcursul Vietii 2007-2013. Acestui document cu caracter general i s-au adaugat Ghidul pentru Candidati si initiativele stabilite de Agentiile fiecarui stat participant. Asadar, este un document care comunica politicile domeniul educatiei si al formarii profesionale, la nivel european.
Prioritatea centrala a acestui Program este de a mobiliza initiativele, resursele si enemiiie spre realizarea obiectivului Lisabona, de transformare a Europene in cea mai competitIva economie bazata pe cunoastere din lume, capabila de o crestere cantitativa si calitativa a numarului locurilor de munca si de o mai mare coeziune la care se adauga prezervarea mediului, pentru bucuria si a generatiilor viitoare.
Pe aceasta baza, au fost stabilite patru programe sectoriale: Comenius pentru invatamantui Preuniversitar, Erasmus pentru invatamantui Superior, inclusiv Educatia si Formarea Profesionala Avansata, Leonardo da Vinci - pentru Educatie si Formare Profesionala si Continua si Grundtvig pentru Educatia Adultlior si Alte Trasee Educationale.
Programul Comenius se ocupa de imbunatatirea ealitatii educatiei, inclusiv prin optimizarea activitatii de formare a viitorilor profesori. In decembrie 2006, a fost elaborata o Recomandare, in care erau desemnate opt competente-cheie, pe care elevii ar fi trebuit sa le dobandeasca; acestea sunt competente de baza: comunicarea in limba materna, comunicarea in limbi straine, competente elementare in matematica, stiima si tehnologie, competente in tehnologiile informationale si de comunicatie si competente transversale: competenta de a invata sa inveti, competente sociale si civice, spirit de initiativa si antreprenoriat si sensibilitate culturala si expresie artistica (unele dintre acestea sunt obiective cross-curriculare si functioneaza astfel in Curriculumul National: asupra lor atentia se va focaliza pe durata intregii pregatiri scolare). - Corneliu Crachul

Pe aceeași temă

Corneliu Craciun