Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si liceu - Corneliu Craciun

Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si liceu - Corneliu Craciun

Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
300
ISBN
9789737534477

Descriere

Metodica predarii limbii si literaturii romane in gimnaziu si in liceu Ed.7 - Corneliu Craciun Invatarea pe tot parcursul vietii Preocuparea - mai veche - a fost oficializata prin decizia Parlamentului European si a Consiliului de a stabili Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii 2007-2013. Acestui document cu caracter general i s-au adaugat Ghidul pentru Candidati si initiativele stabilite de Agentiile fiecarui stat panicipant. Asadar, este un document care comunica politicile in domeniul educatiei si al formarii profesionale, la nivel european. Prioritatea centrala a acestui Program este de a mobiliza initiativele, resursele si energiile spre realizarea obiectivului Lisabona, „de transformare a Uniunii Europene in cea mai competitiva economie bazata pe cunoastere din lume, capabila de o crestere cantitativa si calitativa a numarului locurilor de munca si de o mai mare coeziune sociala", la care se adauga prezervarea mediului, pentru bucuria si a generatiilor viitoare. Pe aceasta baza, au fost stabilite patru programe sectoriale: Comenius - pentru invatamantul Preuniversitar, Erasmus - pentru invalarnantul Superior, inclusiv Educalia si Formarea Profesionala Avansata, Leonardo da Vinci - pentru Educatie si Formare Profesionala Initiala si Continua si Grundtvig - pentru Educalia Adultilor si Alte Trasee Educationale. Programul Comenius se ocupa de imbunatatirea educatiei, inclusiv prin optimizarea activitatii de formare a viitorilor profesori. Cadrele didactice care vor sa angajeze proiecte de parteneriat pot opta pentru oricare dintre cele opt componente-cheie, care figureaza in Recomandarea din 2006; in acelasi cadru, se mai pot interesa de gasirea formelor de reducere a ratei abandonului scolar, precum si de stimularea creativitatii. Teme propuse pentru abordari in cadrul proiectului Comenius sunt: - Invatarea timpurie a limbilor straine si aplicarea programului de invatare integrala a continutului si limbilor straine (CLIL- Content and Language Integrated Learning); - activitatea pe echipe, invatarea prin aplicarea unor forme de cooperare, in vederea fonnarii si consolidarii competentelor transversale (competenta de a invata sa inveti, spiritul de initiativa, sensibilitatea artistica): - predarea in clase eterogene din punctul de vedere al provenientei socio-culturale a elevilor, al limbii materne, al nivelului de cunostinte etc. - implementarea in activitatea didactica a artelor: muzica, artele vizuale, cinematografia etc.

Pe aceeași temă

Corneliu Craciun