Mentorat si coaching in educatie
Descriere
Sprijinirea specialistilor in domeniul formarii elevilor sau studentilor pentru o insertie socio-profesionala optima reprezinta un obiectiv al profesionalizarii. De multe ori, activitatile educationale au fost criticate cu privire la lipsa de consistenta in ceea ce priveste pregatirea teoretica si mai ales practica, a viitorilor angajati pe piata muncii, motiv pentru care in ultimul timp s-au accentuat demersurile de identificare de noi strategii de lucru in scoala, astfel incat absolventii sa fie mai bine pregatiti sa faca fata provocarilor profesionale ale unei societati moderne si complexe. In acest sens se au in vedere forme de invatare si de formare mediate de o terta parte (R. Wittorski, 2007), care poate fi reprezentata de un mentor, un coach, un consilier sau chiar un tutore, in functie de obiectivele urmarite si de viziunea institutiilor educationale care se preocupa de pregatirea viitoarei forte de munca, sau a organizatiei in care se efectueaza stagii de practica profesionala ale elevilor/studentilor ori care organizeaza programe pentru angajatii debutanti.
Comandă Cartea
Pe aceeași temă
Cornelia Stan
Radu Balan,Miruna Carianopol,Stefan Colibaba,Cornelia Coser,Viorica Focseneanu,Vanda Stan,Rodica Vulcanescu