SOCIAL MEDIA SI COMUNICAREA POLITICA PERSONALIZATA - Tanase Tasente
Descriere
De la an la an, de la campanie electorala la alta, rolul Social Media in procesul mobilizator al votantilor a devenit tot mai important. Daca in primii ani, Facebook si Twitter erau unelte destinate mai mult socializarii, la ora actuala acestea au devenit unelte indispensabile pentru orice partid sau actor politic, atat in cursa electorala, cat si in afara ei. Mai mult decat atat, in ceea ce priveste acoperirea, dar si impactul asupra publicului, canalele de comunicare online au devansat mijloacele traditionale de comunicare in masa, precum televiziunea, radio-ul sau presa scrisa. In comunicare politica, Social Media (in special, Facebook si Twitter) au adus noi metode de centralizare si analiza a emotiilor publicului, aspecte despre care nu puteam vorbi acum cateva decenii, iar in functie de reactiile predominante generate de utilizatori, strategii de comunicare pot construi mesajele-cheie care sa deserveasca nevoile reale sau superficiale ale publicului. In Social Media, nu mai vorbim de publicitate electorala (transmiterea informatiei catre un public numeros, dar nesegmentat), ci vorbim despre comunicare personalizata, adica acel proces prin intermediul caruia tendintele de consum sunt atent analizate, indicatorii-cheie de performanta sunt corelati cu acestia, iar segmentele de public primesc mesajele ambalate conform interesului manifestat. Lucrarea de fata a fost structurata pe doua capitole, care abordeaza comunicarea politica personalizata in mediul online, in doua regiuni si culturi diferite, si anume: Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii. In primul capitol, intitulat "Social Media si institutiile Uniunii Europene", am realizat 3 cercetari privind: (1) strategia de comunicare pe Facebook a Comisiei Europene, (2) modul in care cele 3 institutii fundamentale ale Uniunii Europene - Comisia Europeana, Parlamentul Europeana si Consiliul Uniunii Europene trateaza tema #Brexit pe retelele lor sociale si, nu in ultimul rand, (3) o analiza privind campania el