Sa iubesti cu iubirea lui Isus - Philip Graham Ryken
Descriere
Cu toate ca 1 Corinteni 13 este un pasaj arhicunoscut, totusi Philip Ryken reuseste sa il puna intr-o lumina noua. Numeroasele ilustratii despre dragoste, inspirate din viata pamanteasca a Domnului Isus prezentata in evanghelii, pun in valoare o perspectiva unica asupra acestui imn inchinat dragostei, o perspectiva care ne indreapta gandul si inima spre crucea Domnului Isus. Cartea “Sa iubesti cu iubirea lui Isus” reuseste sa imbine inspirat invatatura biblica, fotografia, ghidul de studiu pe capitole si stilul narativ accesibil. Dupa o analiza mai atenta a acestui „capitol al dragostei”, veti intelege dragostea lui Isus Cristos intr-un mod mai profund, iar, ca beneficiar al acestei iubiri divine, veti manifesta si mai departe, fata de semeni, o iubire mai adanca, o iubire ca iubirea lui Isus. PHILIP GRAHAM RYKEN, fiul eruditului Leland Ryken, a slujit timp de cativa ani ca pastor la Philadelphia’s Tenth Presbyterian Church si, din 2010, este presedintele Wheaton College. A scris peste 30 de carti, printre care “Imparatul Solomon” si “Mesajul mantuirii”. A predat si a conferentiat la universitati din intreaga lume. Fragment: “Si mai e ceva ce nu face dragostea: ea nu se poarta necuviincios. Cuvantul necuviincios (aschemonei) poate fi folosit pentru a desemna orice forma de indecenta sau necuviinta: de la proastele maniere pana la pacatul sexual rusinos. In contextul de fata, in care Pavel vorbeste despre pizma si mandrie, el pare sa se refere la felul insultator in care ne tratam semenii atunci cand ne consideram superiori lor. Citand din nou din Lewis Smedes, „trufia ne face necuviinciosi cu cei care nu au nimic sa ne ofere, nimic care sa ne imbunatateasca imaginea". Necuviinta ar putea parea un defect marunt, daca o consideram intr-adevar un defect. Biblia ne spune insa ca orice esec de a ne purta frumos si decent cu oamenii reprezinta, de fapt, un esec in iubire, care e chemarea noastra in orice vreme, chiar si in lucrurile cele mai marunte. Reiese clar din multe afirmatii facute de Pavel in epistola sa catre corintieni ca acestia se faceau vinovati de toate aceste pacate. Unii se faleau cu intelepciunea si cunoasterea lor superioara (1 Cor. 3:18, 14:2), se laudau ca sunt mai spirituali decat fratii si surorile lor (14:37). Altii din biserica nutreau un sentiment exagerat al propriei importante. Pe tot parcursul epistolei sale, Pavel recurge in mod repetat la vocabularul mandriei pentru a sublinia ingamfarea lor. „Si voi v-ati trufit!", le spune el (5:2). Utilizand aceeasi terminologie in capitolul 13, Pavel le arata corintienilor ca adevarata cauza a problemei lor spirituale este lipsa de iubire. Aceasta este si problema noastra. De ce suntem rosi de invidie cand altcineva obtine ceva ce ne-am dori si noi? De ce ni se pare atat de important sa fim ridicati in slavi pentru realizarile noastre? De ce suntem necuviinciosi cu anumite persoane in anumite situatii? Pentru ca ne iubim pe noi insine mai mult decat pe ceilalti pe care adesea nu-i iubim defel.”