Matematica. Manual pentru clasa a III-a, semestrele I-II. Include editia digitala - Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Ot
Descriere
Manualul respecta noua programa scolara si gratie experientelor de invatare pe care le pune la dispozitie, elevul isi va dezvolta structuri cognitive si competente care ii vor permite adaptarea la cerintele vietii sociale, va deveni mai flexibil in gandire, mai creator si mai independent in solutionarea problemelor diverse care au legatura cu viata de zi cu zi. Prin activitatile sugerate, manualul de matematica pentru clasa a III-a are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii. Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii reale, rezolvare de probleme, identificarea de solutii. Prin continutul sau, manualul asigura dezvoltarea si valorificarea obiectivelor din punct de vedere intra- , inter- si transdisciplinar al experientei de viata a elevilor. Prin maniera in care este structurat, manualul contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare, cele 6 unitati principale de invatare din fiecare volum oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice. Manualul cuprinde continuturi abordate din perspectiva invatarii diferentiate. Pentru fiecare competenta, continuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cerintele propuse au grade diferite de dificultate, pentru a crea si asigura efectiv sanse egale de reusita pentru toti copiii. Varianta printata este atractiva, are un design modern si aerisit, adaptat varstei elevilor, un tipar de buna calitate si vine la pachet cu varianta digitala a manualului, disponibila pe CD-ul aferent fiecarui semestru. Manualul digital este creat avand la baza manualul tiparit, pastrand structura si elementele acestuia, dar contribuind la crearea unei invatari complexe. Manualul digital este usor de folosit si respecta ultimele conventii in materie de ergonomie. In manualul digital predarea conceptelor si notiunilor noi se face prin intermediul unor animatii, cu un pronuntat caracter dinamic si cu un grad ridicat de atractivitate, in cadrul carora se respecta pasii metodici ai disciplinei. Notiunile si conceptele noi de matematica sunt explicate, introduse treptat si prezentate vizual si interactiv. Abordarile vizuale au rol explicit de sustinere a invatarii, prin colorari de elemente importante, sublinieri, marcari distincte, evidentieri de obiecte. Jocurile din manual au rolul de a-i da elevului posibilitatea sa exerseze notiunile invatate. Elementele cu care elevul interactioneaza in joc sunt familiare acestuia, iar tipurile de interactivitate prezente in jocuri sunt variate si familiare elevilor. Manualul de Matematica, clasa a III-a ofera numeroase si variate contexte de invatare si exersare care au in vedere individualizarea, exersarea si crearea unei experiente personale la care elevul este participant activ, putand sa invete, sa exploreze, sa se joace, sa descopere si sa evolueze. Autori: Mirela Mihaescu, Stefan Pacearca, Anita Dulman, Crenguta Alexe, Otilia Brebenel