Culegere de matematica pentru clasa a III-a ( Valentin Diaconu )

Culegere de matematica pentru clasa a III-a ( Valentin Diaconu )

Descriere

Culegerea de matematica pentru clasa a III-a este avizata de M.E.N. conform Ordinului nr. 3022/08.01.2018   Insusirea notiunilor matematice este deosebit de importanta pentru formarea intelectuala a copiilor. Tendinta este de a corela notiunile matematice cu celelalte discipline si nu de a privi matematica precum o disciplina izolata si neatractiva. O paleta de exercitii variate imbina calculul simplu cu notiu­nile de limbaj matematic. Noua tendinta a Testarilor Nationale este de a pune elevul in postura sa gandeasca, sa faca asociatii logice si sa coreleze elementele de logica cu exercitiile matematice. Se observa o integrare a matematicii in cotidian. Logica matematica nu se limiteaza doar la o cale de rezolvare stricta si riguroasa, ci la accesarea unor parghii de gandire proprii, astfel incat rezolvarea sa fie viabila. Se incurajeaza gandirea euristica in rezolvarea problemelor si corelarea elementelor matematice.   Prin lucrarea de fata am incercat sa venim in ajutorul profeso­rilor, dar si al elevilor. Modificarile dese ale programei scolare si lipsa cartilor din unitatile scolare au pus de multe ori parintii, profesorii si elevii in situatii delicate. Astfel, am conceput o culegere de lucru care urmareste temele specificate in programa clasei a III-a. Culegerea este adaptata programei in vigoare si poate servi drept un instrument de lucru eficient pentru toti elevii, indiferent de manualul de la clasa. Exercitiile sunt pentru toate categoriile de elevi, astfel incat, ori­care dintre ei poate sa aleaga exercitii in functie de nivelul personal.   Culegerea este un instrument de lucru valoros si pentru cadrele didactice. Profesorul gaseste, in paginile acestei culegeri, exercitii cu ajutorul carora poate consolida notiunile predate la clasa si in acelasi timp, poate selecta exercitii pentru obtinerea performantei scolare. Lucrarea de fata poate servi la conceperea testarilor initiale si finale prin varietatea problemelor cuprinse. Fiecare profesor poate concepe un test de evaluare selectand din aceasta lucrare exercitii si probleme care se adapteaza colectivului clasei.

Pe aceeași temă

Daniela Racheru