Geografia Turismului. Metode De Analiza In Turism

Geografia Turismului. Metode De Analiza In Turism

Descriere

Cuprins: PARTEA  I - a   NOTIUNI GENERALE DE GEOGRAFIA TURISMULUI Capitolul 1. ASPECTE GENERALE, CONTINUT, TERMINOLOGIE /11 1.1. Geografia turismului – obiect interdisciplinar de studiu /11 1.2. Concepte si definiri in Geografia turismului /15 1.3. Organizatii internationale cu responsabilitati in domeniul turismului /25 Capitolul 2. SCURT ISTORIC AL APARITIEI SI EVOLUTIEI  CALATORIILOR TURISTICE /30 2.1. Perioada antica /30 2.2. Perioada evului mediu pana in secolul al XVII-lea /35 2.3. Perioada engleza – secolele XVII-XVIII /38 2.4. Perioada moderna – secolul XIX - inceputul secolului XX /41 Capitolul 3. DIMENSIUNEA FENOMENULUI TURISTIC IN  PERIOADA CONTEMPORANA /45 3.1. Consolidarea turismului ca fenomen de masa /45 3.2. Dimensiunea actuala a circulatiei turistice internationale /50 3.3. Turismul si dezvoltarea durabila /59  Capitolul 4. TIPURI SI FORME DE /65  4.1. Criterii de clasificare si particularitati /65 4.2. Noi tipuri si forme de turism /82 Capitolul 5. BAZINELE TURISTICE ALE TERREI /91  5.1. Bazinul turistic al Europei /92        5.1.1. Exploatarea turistica a zonelor de litoral /92        5.1.2. Amenajarea si valorificarea turistica a Muntilor Alpi /100        5.1.3. Elementele componente si valorificarea spatiului turistic cultural  european / 105 5.2. Bazinul turistic al Americii si zonelor sale adiacente /135        5.2.1. Oferta pentru turism litoral /137        5.2.2. Obiective si zone consacrate pentru turismul cultural /141 5.3. Bazinul turistic al Asiei, Australiei si Oceaniei /148        5.3.1. Complexitatea obiectivelor turistice cultural-istorice /151        5.3.2. Turismul de lux. Studiu de caz – Dubai – Emiratele Arabe Unite /165        5.3.3. Turismul de pionierat. Studiu de caz – Muntii Himalaya /168 5.4. Bazinul turistic al Africii /170 PARTEA a II-a   METODE SI INDICATORI DE ANALIZA PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA Capitolul 6. SISTEME STATISTICE UTILIZATE IN INDUSTRIA TURISMULUI /177 6.1. Metode de obtinere a informatiei statistice /177 6.2. Tipuri de indicatori turistici – criterii de clasificare/181 Capitolul 7. INFRASTRUCTURA SI SERVICIILE DE TRANSPORT TURISTIC/186 7.1. Transporturile turistice aeriene /187 7.2. Transporturile turistice terestre /193 7.3. Transporturile turistice navale /199 Capitolul 8. STRUCTURI DE PRIMIRE TURISTICA / 201 8.1. Structuri de cazare /201 8.2. Unitatile si serviciile de alimentatie publica /211 8.3. Structuri si servicii de agrement /215 8.4. Forta de munca din turism /  221 Capitolul 9. PIATA TURISTICA – CARACTERISTICI SI INDICATORI DE EVALUARE /224 9.1. Particularitatile pietei turistice /224 9.2. Cererea turistica si factorii determinanti ai consumului turistic /227        9.2.1. Motivatia turistica /228        9.2.2. Factorii sociali si economici /231 9.3. Oferta turistica si comercializarea produselor /234        9.3.1. Politici destinate organizarii si lansarii ofertei turistice /235        9.3.2. Comercializarea ofertei pe piata turistica /239 PARTEA a III-a   METODE SI INSTRUMENTE DE EVALUARE A  CUNOSTINTELOR Capitolul 10. EVALUAREA SEMESTRIALA LA NIVELUL ORELOR DE CURS /247 10.1. Proiectarea demersului de evaluare si examinare /247 10.2. Tipuri de itemi. Recapitulare / 259          10.2.1. Itemi cu alegere multipla / 259          10.2.2. Itemi de completare a spatiilor libere / 270          10.2.3. Itemi de asociere / selectie / 276          10.2.4. Itemi pe baza de suport cartografic /281 10.2.5. Itemi subiectivi (care solicita un raspuns deschis) / 287 Capitolul 11. METODE COMPLEMENTARE DE EVALUARE SPECIFICE  ORELOR DE SEMINAR /289 11.1. Obiectivele seminarului de Geografia turismului /289 11.2. Proiectul semestrial /291          11.2.1. Organizarea si valorificarea spatiului turistic in (…tara sau regiunea turistica X…) /293          11.2.2. Analiza indicatorilor de performanta turistica in regiunea geografica X /300 BIBLIOGRAFIE /305 ANEXA 1. Clasamentul mondial dupa indicatorii de performanta turistica – TOP 100 / 310 ANEXA 2. Indicatorii de performanta turistica pentru principalele regiuni geografice ale Terrei /313 ANEXA 3. Lista monumentelor inscrise in Patrimoniul Mondial      

Pe aceeași temă

Aurel Gheorghilas