Geografia Turismului. Metode De Analiza In Turism
Descriere
Cuprins: PARTEA I - a NOTIUNI GENERALE DE GEOGRAFIA TURISMULUI Capitolul 1. ASPECTE GENERALE, CONTINUT, TERMINOLOGIE /11 1.1. Geografia turismului – obiect interdisciplinar de studiu /11 1.2. Concepte si definiri in Geografia turismului /15 1.3. Organizatii internationale cu responsabilitati in domeniul turismului /25 Capitolul 2. SCURT ISTORIC AL APARITIEI SI EVOLUTIEI CALATORIILOR TURISTICE /30 2.1. Perioada antica /30 2.2. Perioada evului mediu pana in secolul al XVII-lea /35 2.3. Perioada engleza – secolele XVII-XVIII /38 2.4. Perioada moderna – secolul XIX - inceputul secolului XX /41 Capitolul 3. DIMENSIUNEA FENOMENULUI TURISTIC IN PERIOADA CONTEMPORANA /45 3.1. Consolidarea turismului ca fenomen de masa /45 3.2. Dimensiunea actuala a circulatiei turistice internationale /50 3.3. Turismul si dezvoltarea durabila /59 Capitolul 4. TIPURI SI FORME DE /65 4.1. Criterii de clasificare si particularitati /65 4.2. Noi tipuri si forme de turism /82 Capitolul 5. BAZINELE TURISTICE ALE TERREI /91 5.1. Bazinul turistic al Europei /92 5.1.1. Exploatarea turistica a zonelor de litoral /92 5.1.2. Amenajarea si valorificarea turistica a Muntilor Alpi /100 5.1.3. Elementele componente si valorificarea spatiului turistic cultural european / 105 5.2. Bazinul turistic al Americii si zonelor sale adiacente /135 5.2.1. Oferta pentru turism litoral /137 5.2.2. Obiective si zone consacrate pentru turismul cultural /141 5.3. Bazinul turistic al Asiei, Australiei si Oceaniei /148 5.3.1. Complexitatea obiectivelor turistice cultural-istorice /151 5.3.2. Turismul de lux. Studiu de caz – Dubai – Emiratele Arabe Unite /165 5.3.3. Turismul de pionierat. Studiu de caz – Muntii Himalaya /168 5.4. Bazinul turistic al Africii /170 PARTEA a II-a METODE SI INDICATORI DE ANALIZA PRIVIND ACTIVITATEA TURISTICA Capitolul 6. SISTEME STATISTICE UTILIZATE IN INDUSTRIA TURISMULUI /177 6.1. Metode de obtinere a informatiei statistice /177 6.2. Tipuri de indicatori turistici – criterii de clasificare/181 Capitolul 7. INFRASTRUCTURA SI SERVICIILE DE TRANSPORT TURISTIC/186 7.1. Transporturile turistice aeriene /187 7.2. Transporturile turistice terestre /193 7.3. Transporturile turistice navale /199 Capitolul 8. STRUCTURI DE PRIMIRE TURISTICA / 201 8.1. Structuri de cazare /201 8.2. Unitatile si serviciile de alimentatie publica /211 8.3. Structuri si servicii de agrement /215 8.4. Forta de munca din turism / 221 Capitolul 9. PIATA TURISTICA – CARACTERISTICI SI INDICATORI DE EVALUARE /224 9.1. Particularitatile pietei turistice /224 9.2. Cererea turistica si factorii determinanti ai consumului turistic /227 9.2.1. Motivatia turistica /228 9.2.2. Factorii sociali si economici /231 9.3. Oferta turistica si comercializarea produselor /234 9.3.1. Politici destinate organizarii si lansarii ofertei turistice /235 9.3.2. Comercializarea ofertei pe piata turistica /239 PARTEA a III-a METODE SI INSTRUMENTE DE EVALUARE A CUNOSTINTELOR Capitolul 10. EVALUAREA SEMESTRIALA LA NIVELUL ORELOR DE CURS /247 10.1. Proiectarea demersului de evaluare si examinare /247 10.2. Tipuri de itemi. Recapitulare / 259 10.2.1. Itemi cu alegere multipla / 259 10.2.2. Itemi de completare a spatiilor libere / 270 10.2.3. Itemi de asociere / selectie / 276 10.2.4. Itemi pe baza de suport cartografic /281 10.2.5. Itemi subiectivi (care solicita un raspuns deschis) / 287 Capitolul 11. METODE COMPLEMENTARE DE EVALUARE SPECIFICE ORELOR DE SEMINAR /289 11.1. Obiectivele seminarului de Geografia turismului /289 11.2. Proiectul semestrial /291 11.2.1. Organizarea si valorificarea spatiului turistic in (…tara sau regiunea turistica X…) /293 11.2.2. Analiza indicatorilor de performanta turistica in regiunea geografica X /300 BIBLIOGRAFIE /305 ANEXA 1. Clasamentul mondial dupa indicatorii de performanta turistica – TOP 100 / 310 ANEXA 2. Indicatorii de performanta turistica pentru principalele regiuni geografice ale Terrei /313 ANEXA 3. Lista monumentelor inscrise in Patrimoniul Mondial