Turismul in Uniunea Europeana - Nicolae Ilinca

Turismul in Uniunea Europeana - Nicolae Ilinca

Editura
An publicare
2014
Nr. Pagini
496
ISBN
9786065281875

Descriere

Lucrarea de fata este una dintre cele mai recente si mai detaliate cercetari a fenomenului turistic din Uniunea Europeana.

Ceea ce este cu adevarat remarcabil la acest volum este cantiatea uriasa de informatii, in primul rand statistice, care privesc perioada 1999-2011/2012. Elaborarea materialului a presupus o activitate laborioasa de calculare si de prelucrare a datelor statistice, precum si transferul acestora in reprezentari grafice si cartografice, citirea si interpretarea valorilor vizand indicatori/indici, elemente de bilant si modele/tipuri de turism si de evolutie a fenomenului cercetat. Toate acestea au stat la baza analizei geografice, statistice si functionale (pe alocuri si ecologice) privind evolutia si tendinta in dezvoltarea turismului din spatiul Uniunii Europene, pe tari si regiuni.

Fragment din lucrare:

"Oferta turistica a Bulgariei este grefata pe un relief variat, plaja si apa salmastra a Marii Negre, cu temperaturi corespunzatoare curei heliomarine si statiuni balneoclimaterice. S-au conturat, astfel, doua tipuri de turism: litoral si montan, la care se adauga, in plan secundar, turismul urban si turismul rural. Se poate spune ca elementele fondatoare in turismul bulgaresc au fost relieful montan si litoralul Marii Negre, regimul termic si proprietatile apei marine. Ca urmare, siturile turistice, ca spatii valorizate, au devenit imagine si produs turistic, generatoare de profit, eficienta. economica in raport cu consumul turistic efectiv, atat in Muntii Rila, cat si in statiunile litorale. Desigur ca in spatiul bulgaresc exista variate nise, marcate de absenta activitatilor turistice sau de prezenta unor amenajari turistice modeste, care nu modifica functiile initiale ale locurilor. Este vorba de mari suprafete din aria montana balcanica, de partile nord — estica si sud-estica, Podisul Prebalcanic si Valea Dunarii.
Accesibilitatea spatiilor/centrelor turistice prin caile de comunicatie si mijloacele de transport pentru valorizarea turistica este impusa de dezvoltarea fenomenului turistic, cu o densitate mai mare in arealele / spatiile turistice litorale si montane, unde internationalizarea frecventei turistice este evidenta. Astfel, accesul rutier si feroviar dinspre Europa de Vest si Centrala se directioneaza spre centrul turistic Sofia si punctele turistice din Muntii Rila-Rodopi, spre litoralul Marii Negre, pe traseele Viena-Budapesta-Bucuresti-Ruse sau Budapesta-Belgrad-Sofia, aceste doua rute facilitand traficul si turismul spre Istanbul si Atena. De asemenea, aeroporturile din Sofia si Varna intregesc exigentele internationalizarii turistice in Bulgaria.
Resursele turistice antropice sunt concret recunoscute prin destinatiile si obiectivele turistice, suficient de variate si reprezentative pe anumite spatii sau locuri.
Distributia neuniforma a obiectivelor turistice, ca urmare a teritoriului cu relief variat, are ca efect numeroase concentrari ale centrelor turistice in spatiile montane si litorale. Cel mai important centru turistic este Sofia, oras cu functie de capitala de stat, pozitionat la poalele Muntelui Vitosa. A aparut pe locul unei asezari a tribului trac, dupa care, in secolul I d.H., a luat fiinta un oras roman, cu rang de colonie, numit Colonia Ulpia Serdica. In perioada 532...537 s-a construit bazilica Sfanta Sofia, de la care s-a adoptat, in secolul al XIV-lea, actuala denumire, devenind in 1382, centru administrativ al provinciei Rumelia. In anul 1879 Sofia avea sa fie proclamata capitala Bulgariei. "

Pe aceeași temă

Nicolae Ilinca