Principiile unei afaceri-star - Richard Koch

Principiile unei afaceri-star - Richard Koch

Descriere

Cartea de afaceri Principiile unei afaceri-star (The Star Principle. How It Can Make You Rich), de Richard Koch. Autorul spune ca aceasta lucrare este o fuziune intre viata sa de consultant pe probleme de strategie, cea de antreprenor si investitor si cea de scriitor. Richard Koch face doua promisiuni cititorilor: Materialul este usor de citit si nu presupune cunostinte speciale despreafaceri; daca ii urmati cuvintele, calatoria voastra magica si misterioasa in lumea starurilor va va face mai increzatori, mai utili si cu mult mai bogati. Scriitorul, oratorul si investitorul britanic Richard Koch a infiintat o serie de companii, iar pe altele le-a facut rentabile sau le-a ajutat sa se extinda decisiv, ajungand sa dobandeasca o avere imensa. Cartea de fata este ajutorul pe care acesta il ofera tuturor acelora care isi doresc sa-i urmeze exemplul. "Ai un avantaj daca stii precis ce cauti- spune el. Am codificat ce stiu eu, cunostintele dobandite de pe urma cautarii companiilor-star, de pe urma faptului ca uneori le-am gasit si alteori nu. Cred ca acum stiu cum sa pun problema. Si am asternut totul pe hartie, pentru ca tu sa poti sa-ti creezi propriul star." Ce este o companie-star? Este o companie cu o crestere rapida si serioasa, infiintata sau cumparata de un antrepenor vizionar, care stie sa descopere "gaura din piata sau piata din gaura" si, mai ales, stie sa-si aleaga oamenii cu care sa lucreze. pentru ca autorul e de parere ca intr-o companie-starnu exista niciodata o singura persoana esentiala. "Antreprenorul singuratic e un mit. Antreprenorul cu multe capete e real" Fragment din lucrarea: Principiile unei afaceri-star de Richard Koch " Ideea star e neobisnuita si specifica, si previne risipa de timp Daca cineva iti spune: „Gaseste o noua companie minunata, care o sa devina foarte profitabila, nu te ajuta foarte mult, Nu-ti spune unde si cum sa cauti. Dar daca sfatul e: „Gaseste o afacere-star", atunci e mult mai util si concret. De fapt, exclude marea majoritate a ideilor de afaceri. Exclude chiar si marea majoritate a noilor companii care supravietuiesc sl, Isi câstiga existenta.  Aminteste-ti ce e o companie-star. E cea mai mare com panie din nisa sa. Si acea nisa trebuie sa creasca repede, c cel putin 10% pe an, pe termen lung. Ambele conditii trebuie sa fie valabile, altfel nu e star. Majoritatea companiilor nu conduc in nisele lor. Putin nise ating o crestere de 10% pe an. Doar circa 5% dintr companiile care supravietuiesc si o parte mult mai mica di posibilele companii noi vor intruni ambele cerinte. Asta inseamna ca poti sa uiti mai bine de 95% dintre ide ile pe care le-ai avea. La fiecare serie de 20 de idei pe care le ai, poti sa te debarasezi de 19, cu incredere si in siguranta fara sa te mai gândesti. Asta te ajuta sa economisesti teribi de mult timp. Daca ai fi dezvoltat oricare dintre acele 19 ide si ai fi gasit pe cineva care sa ofere banii ca sa le pui in practi ca, ti-ai fi investit ani din viata si foarte mult din banii altor (si poate o parte din propriii bani) intr-o companie care n ti-ar fi oferit niciodata un profit grozav. Cel mai probabil, ma devreme sau (chiar mai rau) mai târziu ar fi dat ortul popii. Principala valoare a ideii legate de o companie-star e ca te impiedica sa investesti timp si efort in idei care aproape sigur n-au sa-ti recompenseze efortul. Si, din pacate, aproa-pe toate ideile se incadreaza in aceasta categorie. In acest punct, ideea de afacere-star da clasa ideii de „afacere grozava". Poti sa te convingi ca orice afacere are potentialul sa fie grozava. Dar nu te convinge atât de usor, sau, daca esti cinstit cu tine, deloc usor, ca ideea ta are sa fie printre cele cel mult 5% dintre afacerile definite in mod corect drept staruri. Definitia unei companii-star nu e sublectiva. E obiectiva si cere sa se intruneasca doua conditii foarte dificile. Trebuie sa mentionezi de ce si in cel fel compania ta o sa ocupe pozitia de lider. Daca nisa exista deja, exista si liderul. E intotdeauna posibil sa Inlocuiesti un lider consacrat, dar e dificil. Nu e ceva pe care sa te bazezi daca n-ai o sursa de avantaje pe deplin convingatoare in competitie."

Pe aceeași temă

Richard Koch