Retelele de socializare explicate. Descalcirea celei mai neintelese tendinte din lumea afacerilor -Mark W. Schaefer

Retelele de socializare explicate. Descalcirea celei mai neintelese tendinte din lumea afacerilor -Mark W. Schaefer

Descriere

Retelele de socializare explicate. Descalcirea celei mai neintelese tendinte din lumea afacerilor. In ziua de astazi, retelele de socializare sunt platformele preferate de conectare, comunicare, invatare si descoperire a produselor si serviciilor. Cartea pe care ACT si Politon o propune, Retelele de socializare explicate, de Mark W. Schaefer, este impartita in patru sectiuni. Prima parte trateaza conceptele fundamentale ale modului in care functioneaza retelele de socializare in orice organizatie si pe orice platforma de socializare. A doua sectiune se ocupa de cele mai obisnuite cinci intrebari pe care probabil ca le primiti de la seful dumneavoastra, si va ofera suficiente resurse pentru a le raspunde. Cea de-a treia parte reprezinta un studiu de caz ce ilustreaza cum functioneaza efectiv aceste concepte. In partea finala a cartii, va este oferita o perspectiva clara asupra unora dintre principalele platforme de socializare, pentru a va familiariza cu acestea. Cu ajutorul cartii de fata puteti descoperi tainele celor mai cunoscute retele de socializare: platforme dedicate blogurilor, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, YouTube, SlideShare, etc. Obiectivul principal al marketingului este sa ajunga la consumatori in acele momente care le influenteaza comportamentul de achizitionare. Retelele de socializare par sa fie perfecte pentru acest rol. De asemenea, retelele de socializare sunt folosite din ce in ce mai mult de diverse companii pentru a recompensa si pentru a-si pastra vechii clienti. Trebuie retinut ca nici un volum de munca, timp si dedicatie fata de marketing si retelele de socializare nu va functiona, daca nu v-ati inconjurat de oamenii care ar putea fi interesati de dumneavoastra si de ceea ce aveti de spus. Fragment din carte: "O companie care face lucrurile corect Desi McDonalds este un brand multinational urias, aesta realizeaza in continuare importanta interactiunilor personale mici, consecvente. Daca urmaresti brandul pe Twitter sau pe Facebook, majoritatea postarilor sunt urmate de initialele unui angajat. Stii CINE iti trimite acel mesaj. In afara de domeniul principal @McDonalds de pe Twitter, fiecare persoana care vorbeste pe retelele de socializare in numele brandului are o pagina personala unde e imputernicita sa intre in conversatii mai serioase despre McDonalds cu clientii. Un link de pe pagina te conecteaza cu fotografiile si profilurile tuturor celor care trimit tweet-uri si posteaza pentru companie. De fapt, multe interactiun sunt urmate de o nota scrisa de mana, trimisa prin "posta clasica" pentru a duce interactiunile sociale nu numa off-line, ci si inapoi in restaurante. Aceste interactiun sunt autentice si umane. Cativa fani chiar au legat prietenii cu preferatii lor dintre cei care transmit tweet-uri pentru McDonalds! In mod similar, departamentul de PR al companiei a "adoptat" bloggeri importanti pentru domeniul lor de activitate. Specialistii de PR petrec timp mergand in "casele" bloggerilor, pentru a invata despre problemele care sunt importante pentru ei. Angajatii de la McDonalds pot sa comenteze pe bloguri, sa ajute la promovarea lor si sa le trimita link-uri care ar putea sa le fie utile in eforturile de strangere a informatiilor (chiar daca nu au legatura cu McDonalds). De ce? Rick Wion, liderul eforturilor campaniei de pe retelele de socializare mi-a spus ca, atunci cand McDonalds hotaraste sa tina un eveniment si-i invita pe acesti bloggeri, fiecare dintre ei va avea un prieten la McDonalds. Aceasta e o companie care "intelege cum sta treaba". Construirea de relatii umane profunde si semnificative... cu cate o mica interactiune. Prin urmare, o fundatie esentiala pentru retelele de socializare este oferirea de provocari consecvente, semnificative, pentru a le aminti clientilor ca esti acolo, ca ii iubesti si vrei sa-i ajuti. Acum este cu adevarat prima oara in istorie cand afacerile au avut sansa sa faca asta la scara larga. Si-acum, haideti sa mai decojim o foaie de pe ceapa si sa incepem sa exploram nu numai "de ce", ci si "cum". "

Pe aceeași temă

Mark Schaefer