Suferinta si natura vindecarii - Daniel B. Hinshaw
Descriere
Suferinta si natura vindecarii exploreaza relatia fundamentala dintre Intruparea Cuvantului lui Dumnezeu in Persoana lui Iisus Hristos si natura vindecarii din perspectiva Traditiei crestine. Aceasta intelegere si invatatura teologice cu privire la pacat, suferinta si moarte au avut un impact extraordinar asupra semnificatiei si modului ingrijirii bolnavilor. Odata cu secularizarea crescanda, perspectiva unica asupra sanatatii si ingrijirii ei dezvoltata de Traditia crestina s-a pierdut intr-o mare masura. Buna parte din arsenalul metodelor medicale moderne este de mare folos si poate fi recunoscuta ca binecuvantata si in acord cu invatatura si practica traditionala crestina; o alta parte semnificativa nu este, si atunci este interesul si datoria noastra sa ne informam cu privire la ceea ce, prin tratarea trupului, poate aduce atingere mantuirii sufletului. Prima parte a acestei carti exploreaza problematica ampla a suferintei. Cea de-a doua parte examineaza natura intalnirii dintre persoana suferinda care are nevoie de ajutor si cei dispusi sa i-l ofere. Cea de-a treia parte si ultima abordeaza posibilitatea vindecarii in mod independent de tratament, chiar si in contextul mortii. Astfel, lucrarea de fata trateaza in profunzime relatia dintre practica ingrijirii sanatatii in modernitate si felul in care Biserica a inteles si intelege sanatatea, boala si vindecarea, incercand o cat mai buna si eficienta conectare a medicinei contemporane la crestinismul traditional. Daniel B. Hinshaw este crestin ortodox si medic practicant. El preda cursul de ingrijire paliativa ca profesor de Chirurgie la Universitatea din Michigan, la Universitatea Transilvania din Brasov, Romania, si ca profesor invitat la Seminarul Teologic Ortodox Sfantul Vladimir din Yonkers, New York.- Tradus de Florin Caragiu Fragment din cartea "Suferinta si natura vindecarii" de Daniel B. Hinshaw "CAPITOLUL AL II-LEA SUFERINTA SI CONDITIA UMANA Daca viata are un sens cat de cat, atunci trebuie sa existe un sens in suferinta. Suferinta este o parte de neeradicat a vietii, la fel ca destinul sau moartea. Fara suferinta si moarte, viata omeneasca nu poate fi completa. Venind de la un supravietuitor al Holocaustului, aceste cuvinte ale psihiatrului vienez din secolul al XX-lea Victor Frankl capata o credibilitate si o autoritate nascute din experienta personala intensa. insa cum trebuie sa se inteleaga acest caracter aparent paradoxal al suferintei? Poate ca ar fi de ajutor sa privim la unele incercari recente de a defini atat calitatea vietii, cat si suferinta in contextul medicinei moderne si apoi sa examinam natura suferintei in interiorul contextului mai larg al intruparii. In contextul cercetarii privind rezultatele medicale, calitatea vietii a fost definita ca „un rezultat multi-dimensional centrat pe pacient". Ce inseamna in fapt acest lucru si cine decide ce dimensiuni ar trebui sa fie luate in considerare? In mod tipic, definitiile stiintifice ale calitatii vietii au inclus diferite aspecte ale experientei umane care pot fi chiar reprezentate grafic in trei dimensiuni. Ce factori definesc calitatea vietii, si sunt ei oare echivalenti cu aceia care definesc o viata buna? Factorii care sunt socotiti a avea impact asupra calitatii vietii in cercetarea rezultatelor clinice au fost in general separati in categorii fara legatura cu sanatatea si in legatura cu sanatatea. Exemple de factori fara legatura cu sanatatea masurati in mod obisnuit, care influenteaza calitatea vietii, sunt starea financiara, amplasarea rezidentei si timpul disponibil pentru activitati de relaxare. "