Protectia consumatorilor in contractele comerciale

Protectia consumatorilor in contractele comerciale

Editura
An publicare
2018
Nr. Pagini
460
ISBN
9786061807727

Descriere

Jurisprudenta de dupa 2010 a instantelor este abundenta in domeniu, lipsind un reper teoretic fundamental. Lucrarea pune ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa si impredictibilitatea actului de justitie. Materia este ordonata in functie de evolutiile legislative si jurisprudentiale recente, care au pus accentul pe informarea consumatorilor si protectia consimtamantului lor contra practicilor incorecte ale comerciantilor. Sunt integrate solutiile CJUE in domeniu, atat ca repere jurisprudentiale, cat si ca interpretari obligatorii sau hotarari direct aplicabile in dreptul intern. In plus, materia de drept este incadrata in trendul teoriilor economice si psihologice recente care explica pozitia consumatorilor in contractele comerciale ca furnizori de crestere economica prin cresterea consumului, dar si ca potentiali declansatori ai crizelor de lichiditati ale comerciantilor in care si-au pierdut increderea sau ai erodarii valorii unor branduri comerciale care nu isi mai respecta faima si nu mai merita fidelitatea clientilor.   Manualul incearca sa puna ordine intr-un domeniu haotic al dreptului, unde stabilitatea contractului are o valoare mitologica in raport de instabilitatea legislativa si impredictibilitatea actului de justitie. Este un domeniu al dreptului perceput cu ostilitate de comercianti si avocatii acestora, precum si de unele autoritati ale Statului roman, dar care, de fapt, este un set de reguli auto-protective si de masuri sanitare pe care comerciantii, mari sau mici, le pot pune in practica pentru a-si asigura propria supravietuire (in interesul stakeholder-ilor lor) si credibilitatea comertului, ca distribuitor si creator de bogatii circulante, si ca mijloc de evitare a anomiei si anarhiei consecutive epuizarii resurselor si crizelor de supra-productie. (Autorul)   Din cuprins: • obligatia de informare, avertizare si consiliere a consumatorilor • practicile incorecte ale comerciantilor • raspunderea pentru produse • clauzele abuzive in contractele comerciale • procesele colective, medierea si mijloacele de disuasiune in domeniul protectiei consumatorilor Puncte forte   : • ordoneaza materia in functie de evolutiile legislative si jurisprudentiale recente • integreaza legislatia protectiei consumatorilor in conceptul holistic de contract comercial • reprezinta un ghid de evitare a ambiguitatilor si a confuziei generate de legislatia schimbatoare si practica judiciara neunitara • cuprinde sinteze in care sunt evidentiate elementele esentiale analizate

Pe aceeași temă

Gheorghe Piperea