Marketing ecologic. Studiul comparativ. Marketing ecologic. Marketing traditional. Editia a II-a, revizuita si adaugita (Avia Carmen Morar)
Descriere
Marketing ecologic. Studiu comparativ marketing ecologic - marketing traditional de Avia Carmen Morar In cadrul marilor probleme ale lumii contemporane se inscrie si optiunea omenirii - din ce in ce mai clar conturata - de a gandi si a actiona pentru o dezvoltare durabila pe planeta Pamant. Mediul de afaceri romanesc nu poate sa se sustraga acestei tendinte majore. In peisajul turbulent generat si intretinut de criza economico-financiara mondiala fiecare entitate economica incearca sa se identifice si sa urmeze o cale pentru depasirea dificultatilor majore, ce se ridica in fata propriei dezvoltari spre o evolutie performanta. Caracterizat printr-o viziune strategica si o abordare holistica, de natura a integra interesele agentului economic cu ale comunitatii in care acesta actioneaza si cu cele ale societatii in ansamblul sau marketingul contemporan reprezinta unul din mijloacele, de natura a raspunde cerintelor dezvoltarii durabile la nivel local, national si/sau international. Marketingul dezvoltarii durabile reprezinta cadrul de referinta in care se inscrie si tema prezentei lucrari, ce se concentreaza asupra dezvoltarii marketingului ecologic in mediul de afaceri romanesc. Un astfel de subiect solicita o ampla si temeinica documentare asupra stadiului cunoasterii la nivel international si autohton, paralel cu o abordare din multiple unghiuri de vedere. Deopotriva acesta solicita o viziune prospectiva, temeinic argumentata asupra directiilor de actiune, ce se cer urmate, pentru a se ajunge la o schimbare de mentalitate, din partea producatorilor, distribuitorilor si consumatorilor. Daca pana nu demult companiile promovau ideea ca ceea este bine pentru afacerea acestora este bine si pentru societate, astazi modul de gandire si actiune a agentului economic se cere schimbat potrivit ideii ca "... ceea ce este bine pentru societate este bine si pentru propria sa afacere". - Autoarea CUPRINS: INTRODUCERE CAPITOLUL 1. MARKETING ECOLOGIC VERSUS MARKETING 1.1. Aspecte generale privind practica si teoria de marketing 1.2. Concepte in marketing si marketing ecologic CAPITOLUL 2. DEZVOLTAREA CONCEPTULUI DE MARKETING SI MARKETING ECOLOGIC 2.1. Dezvoltarea marketingului – o necesitate pentru afaceri 2.2. Aspecte generale privind dezvoltarea marketingului ecologic 2.3. Pozitia organizatiei in raport cu piata - de la orientarea spre productie la orientarea spre marketing ecologic CAPITOLUL 3. PIATA SI CONSUMATORUL ECOLOGIC. SEGMENTAREA SI POZITIONAREA ECOLOGICA 3.1. Aspecte generale privind piata si consumatorul ecologic 3.2. Segmentarea pietei ecologice 3.3. Pozitionarea ecologica CAPITOLUL 4. COMPORTAMENTUL DE CUMPARARE AL CONSUMATORULUI ECOLOGIC 4.1. Cunoasterea comportamentului consumatorului – aspect esential al marketingului organizatiei 4.2. Consumatorul ecologic - forta din spatele procesului de marketing ecologic 4.3. Factorii determinanti ai comportamentului ecologic de cumparare 4.3.1. Factori determinanti ai comportamentului de cumparare al consumatorului 4.3.2. Factorii care influenteaza comportamentul consumatorului de produse alimentare ecologice in Romania 4.4. Etapele procesului adoptarii deciziei de cumparare ecologica 4.5. Bariere in procesul de cumparare ecologica CAPITOLUL 5. CONSIDERATII ASUPRA RELATIEI DINTRE MARKETINGUL ECOLOGIC SI RESPONSABILITATEA SOCIALA CORPORATIVA 5.1. Premise pentru dezvoltarea marketingului ecologic in organizatii 5.1.1. Responsabilitatea sociala a organizatiei - instrument suport in dezvoltarea marketingul ecologic 5.1.2. Obtinerea sustenabilitatii organizatiei – punct central al tendintei ecologiste in marketing 5.2. Tendinte in dezvoltarea activitatii de marketing si orientarea catre marketing ecologic 5.3. Aspecte privind dezvoltarea marketingului ecologic in lume CAPITOLUL 6. CERCETARE DE MARKETING IN ORGANIZATII DIN AGRICULTURA ECOLOGICA DIN ROMANIA 6.1. Cercetarea de marketing ecologic 6.2. Prioritati in activitatea organizatiilor din agricultura ecologica a romaniei 6.3. Marketing versus marketing ecologic: cercetare de marketing in organizatii din agricultura ecologica din romania 6.3.1. Obiectivele si ipotezele cercetarii 6.3.2. Metodologia cercetarii 6.3.3. Cercertare de marketing pentru determinarea unor atitudini si comportamente specifice marketingului ecologic in organizatiile romanesti 6.3.3.1. Particularitati ale activitatii de marketing si marketing ecologic 6.3.3.2. Analiza univariata – proiectarea si testarea ipotezelor cercetarii privind determinarea unor atitudini si comportamente specifice marketingului ecologic in organizatiile romanesti BIBLIOGRAFIE ANEXE