Primii pasi. Comunicare in Limba Romana - clasa pregatitoare (Elena Nica)

Primii pasi. Comunicare in Limba Romana - clasa pregatitoare (Elena Nica)

Descriere

Lucrarea „Primii pasi. Comunicare in limba romana“ este conceputa pe baza noii programe scolare, tinand cont de cunostintele scolarului mic, de experienta sa in dezvoltarea limbajului. Invatarea este abordata integrat, intr-o structura clara, pe parcursul unor unitati cuprinzand teme care fac parte din mediul de viata al copilului. Se propune o tematica unitara, comuna mai multor discipline – Toamna, Lumea plantelor, Lumea necuvantatoarelor, Iarna, Omul, Organizarea activitatilor, Primavara etc.­ –, care respecta procesul de invatare la copil, oferind in acelasi timp cadrelor didactice posibilitatea de a-si manifesta capacitatea creatoare in desfasu-rarea demersului didactic. Unitatile tematice ofera contexte atractive de invatare, frumos ilustrate, bazate pe elemente de joc. Sarcinile didactice, cu caracter integrat, urmaresc intelegerea (ascultarea si citirea), dar si vorbirea (participarea la conversatie, discursul oral) si scrierea. Jocurile si cantecele recomandate au caracter orientativ, cadrele didactice putand alege in functie de specificul fiecarei clase. Lucrarea „Primii pasi. Comunicare in limba romana“ este conceputa pe baza noii programe scolare, tinand cont de cunostintele scolarului mic, de experienta sa in dezvoltarea limbajului. Invatarea este abordata integrat, intr-o structura clara, pe parcursul unor unitati cuprinzand teme care fac parte din mediul de viata al copilului.Se propune o tematica unitara, comuna mai multor discipline – Toamna, Lumea plantelor, Lumea necuvantatoarelor, Iarna, Omul, Organizarea activitatilor, Primavara etc.­ –, care respecta procesul de invatare la copil, oferind in acelasi timp cadrelor didactice posibilitatea de a-si manifesta capacitatea creatoare in desfasu-rarea demersului didactic.Unitatile tematice ofera contexte atractive de invatare, frumos ilustrate, bazate pe elemente de joc. Sarcinile didactice, cu caracter integrat, urmaresc intelegerea (ascultarea si citirea), dar si vorbirea (participarea la conversatie, discursul oral) si scrierea. Jocurile si cantecele recomandate au caracter orientativ, cadrele didactice putand alege in functie de specificul fiecarei clase. Autor: Elena Nica, Dora Baiasu

Pe aceeași temă

Elena Nica