Matematica. Cartea elevului. Clasa a VII-a, Catalin Stanica, Ioan Balica

Matematica. Cartea elevului. Clasa a VII-a, Catalin Stanica, Ioan Balica

Descriere

Prezentul auxiliar a fost avizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin Ordinul nr. 5318 din 21.11.2019. Lucrarea a fost realizata in conformitate cu noua programa scolara pentru disciplina Matematica, clasele a V-a- a VIII-a,aprobata prin O.M. nr. 3393/28.02.2017.   Ce propune aceasta carte:   • Cartea este impartita in sapte unitati care acopera integral continutul prevazut de programa scolara. • Lectiile care compun o unitate sunt prezentate in mod coerent, unitar, intr-un stil consecvent. • Fiecare lectie debuteaza cu o problema practica, pe baza careia se introduc noile concepte. Acestea sunt conturate apoi intr-un limbaj matematic care echilibreaza nivelul descriptiv cu rigoarea specifica matematicii. Notiunile noi sunt insotite de exemple semnificative, comentarii si aplicatii. • Cartea acorda o atentie sporita gandirii critice si dezvoltarii calculului mintal, prin zone dedicate, incurajand in acelasi timp activitatile de grup, independenta in gandire si dezvoltarea increderii in sine. Evaluarea se realizeaza prin forme si instrumente diversificate, orientate spre formarea si dezvoltarea competentelor matematice.   Matematica presupune exersare si indemanare, cunoastere si simt estetic si, mai ales, imaginatie si intuitie. Este ceea ce isi propune sa formeze si lucrarea de fata, un adevarat manual de educatie matematica, care ii poarta pe elevi printre idei, concepte, definitii si teoreme folosind o exprimare prietenoasa, apropiata si apeland la simtul practic si la intuitie. Introducerea conceptelor matematice se face plecand de la exemple din realitatea imediata, de la experientele de zi cu zi. Elevii vor descoperi astfel ca lumea matematicii este o lume deschisa, vie, dinamica, in stransa legatura cu toate domeniile de activitate,capabila sa formuleze, sa descrie si sa explice numeroase situatii, probleme, fenomene sau procese. Autorii ofera, la fiecare pas, momente de investigatie, de reflectie, ocazii de a pune intrebari si de a corela raspunsurile posibile cu datele situatiilor analizate, fiindca educatia matematica reprezinta tocmai antrenarea mintii pentru a gandi.

Pe aceeași temă

Marius Perianu