Metode didactice moderne pentru invatamantul prescolar

Metode didactice moderne pentru invatamantul prescolar

Autor
Editura
An publicare
2020
Nr. Pagini
60
ISBN
9789737534835

Descriere

• Fiecare copil are dreptul la o dezvoltarea libera, armonioasa, respectand ritmul sau propriu, nevoile sale, creativitatea acestuia;
• Prin comunicare copilul dobandeste: cunostinte, deprinderi, atitudini si conduite noi iar exercitiile, incercarile, incurajarea si experientele, duc la o invatare autonorna;
• Imaginea de sine consta in descoperirea propriei identitati si a potentialului propriu, al fiecarui copil;
• Incurajarea si sprijinirea copilului in achizitionarea de: aptitudini, deprinderi, cunostinte, capacitati, necesare acestuia pentru pregatirea pentru scoala si pentru tot parcursul vietii.
Finalitatile educatiei urmaresc dezvoltarea globala a copilului. Obiectivele cadru si de referinta ale curriculumului sunt ghid sau instrumente de masura, formulate pe domenii experientiale, urmarind dezvoltarea copilului.
Scopul lucrarii: luand in considerare patrticulatitatile psiho-individuale ale prescolarilor, lucrarea de fata isi propune sa cerceteze modul in care poate fi stimulata comunicarea copiilor prin utilizarea motodelor moderne.
Pedagogia prescolara, ramura pedagogiei, este un ghid si se ocupa de educatie. Pedagogia prescolara stabileste metode si procedee pentru a ajunge la scopul urmarit „educatie". Pedagogia prescolara, tine seama de particularitatile individuale ale prescolarilor si dozarea cunostintelor prin stabilirea perceperilor si a deprinderilor specifice varstei. Perioada dezvoltarii intense este la varsta prescolara unde se dezvolta fizic si pshic, influentand dezvoltarea ulterioara a copiilor. Educatia „cea mai mare si mai grea ploblema ce i s-a dat omului spre rezolvare".
In cadrul procesului instructiv-educativ se organizeaza si se desfasoara activitati cu urmatoarele finalitati: transfer de cunostinte, informatii competente prin domeniile experientiale, dezvoltand capacitatea de investigatie si un stil de munca independenta (a invata cum sa invete).
Cadrul didactic initiaza dialogul, selecteaza si structureaza, propune si organizeaza activitatea prescolarului cu materialul, inclusiv fixarea acestuia in memorie, foloseste cele mai eficiente cai si metode in activitatea cu copiii care sa-i serveasca acestuia pregatirii pentru scoala si pe tot parcursul vietii. - [ din Introducere]

Pe aceeași temă