Experiența face diferența
Descriere
De la Marketing la Rightketing As vrea ca, citind aceasta carte, specialistii din marketing si comunicare sa descopere, sa inteleaga si sa valorifice in mod inteligent, creativ si profitabil posibilitatile de interactiune personalizata cu consumatorii, pe care tehnologiile contemporane le pun deja la dispozitie. Cred ca ne aflam intr-un moment de schimbare radicala a paradigmei in industria comunicarii. Vom lasa in urma, rapid si fara cale de intoarcere, abordarea in masa, nediferentiata si impersonala, a unor segmente uriase de consumatori prin intermediul canalelor traditionale. Vom trece natural si in viteza la o comunicare personalizata, adaptata fiecarui individ si livrata pe propriul telefon mobil, un transfer de informatie bidirectional si continuu care tine cont de preferintele acestuia, de profilul individual, de contextul precis in care se afla si de istoricul personal al relatiei cu organizatia sau marca respectiva. Intr-o campanie de publicitate online, am inventat un cuvant, ”Rightketing”, pentru a marca aceasta schimbare fundamentala in Marketing. Am definit acest concept astfel: ”The art of delivering the Right Message, to the Right Target, at the Right Time, in the Right Place and Context” Gratie tehnologiei si creativitatii, putem face astazi munca de comunicare mai bine, mai curat si mai precis, diferit de pana acum, oferind oamenilor experiente noi, placute, vii si pasionante, capabile sa creeze relatii sanatoase si de lunga durata cu produsele si serviciile pe care le realizam si punem in piata. Come on, guys, let’s do it Right! Doru SUPEALA, Martie 2017 Fragment din carte: Asadar, fie ca vorbim despre comert, servicii financiare, turism, evenimente comerciale sau sportive, jocuri si interactiune sociala, orase inteligente sau locuinte ultra-digitalizate, impactul tehnologiilor mobile de marketing bazate pe localizare este de asteptat sa fie unul tot mai puternic si mai capabil sa influenteze in mod determinant viata oamenilor. Toate estimarile expertilor mentioneaza o dezvoltare a ariei de cuprindere a capabilitatilor de marketing de proximitate, precum si o tot mai mare implicare a acestora in alcatuirea strategiilor generale de marketing, comunicare si branding ale marilor firme de la nivel mondial. Toate aceste estimari se bazeaza pe cifre concrete, pe informatii relevante legate de proiecte-pilot si teste si vin sa confirme ca marketingul de proximitate nu este un moft de moment, ci un fenomen global si de amploare, care va continua sa schimbe in mod serios modul in care firmele, organizatiile si marcile globale inteleg sa comunice cu adeptii lor. Schimbarea de paradigma despre care am vorbit de-a lungul lucrarii, respectiv evolutia de la marketingul strict tranzactional la marketingul experiential si preocuparea constienta, consecventa si coerenta a firmelor de a isi construi brandul prin livrarea unor experiente de interactiune placute, personale, benefice si memorabile pentru consumatori, este o certitudine tot mai puternica, de la o zi la alta. In acest context, capabilitatile de comunicare si interactiune propuse de marketingul de proximitate se integreaza natural si contribuie in mod solid la tendinta aceasta. Ne apropiem rapid de perioada in care experienta va face diferenta, iar companiile, organizatiile si personalitatile care vor sti cum sa foloseasca tehnologia pentru a crea suite de interactiuni atragatoare, benefice, adaptate persoanei si contextului si capabile sa genereze valuri de simpatie si naratiune la nivelul publicului larg vor fi cele care vor domina pietele, tendintele si preferintele consumatorilor.